RankBrain – jak działa?
Według najnowszego raportu Searchmetrics, który analizuje najważniejsze czynniki rankingowe wyszukiwarki Google, dzięki algorytmowi RankBrain na SEO mają wpływ aktualnie następujące czynniki:
Algorytm RankBrain – czynniki behawioralne
Znaczenie treści oraz intencja użytkownika ukryta za danym zapytaniem są obecnie kluczowym elementem rankingowym.
Głównym zadaniem dla SEO i marketingu online jest stworzenie takiej treści, która będzie dopasowana do konkretnej intencji użytkownika. Ta metoda może jednak znacznie różnić sie w zależności od zapytania. Po raz pierwszy trafność zawartości traktowana jest jako czynnik rankingowy. Dzięki temu możliwe jest przedstawienie zaleceń treści opartych na danych oraz działania optymalizujące wyniki wyszukiwania.
Algorytm RankBrain – współczynnik CTR
Współczynnik CTR określa klikalność w stosunku do ilości wyświetleń strony w wynikach wyszukiwania. To kolejny bardzo istotny czynnik rankingowy RankBrain’a. Im wyższy będzie stosunek kliknięć do wyświetleń, tym strona oceniana będzie jako bardziej trafna w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – powędruje wyżej w rankingu Google.
Algortym RankBrain – budowa adresu URL
Obecnie adresy URL zawierające jak największą ilość contentu będą umieszczane na pozycjach od 3 do 6 w wynikach wyszukiwania. To kolejny argument dla wciąż nieprzekonanych do prowadzenia bloga firmowego bądź sekcji „aktualności”. Warto również pamiętać o odpowiedniej konstrukcji aliasów dla całego menu. Zamiast http://www. Olek-bud.pl/oferta powinno się znaleźć http://www.olek-bud/usługiremontowe/malowanieścian
Algorytm RankBrain – czynniki techniczne
Strona internetowa musi być przyjazna zarówno dla użytkownika jak i dla algorytmu Google. Właśnie dlatego RankBrain bardziej premiuje strony, które:
- Mają krótki czas ładowania się
- Mają odpowiednie rozmiary plików
- Posiadają szyfrowanie HTTPS
- Wykazują wewnętrzne linkowanie
- Struktura strony jest przyjazna zarówno dla odbioru stacjonarnego jak i mobilnego
Algorytm RankBrain – analiza w czasie rzeczywistym
Algorytmy Google na bieżąco analizują zachowania internautów – są w stanie ocenić w czasie rzeczywistym stopień zadowolenia użytkownika z wybranej treści oraz określić jej przydatność dla dalszego etapu wyszukiwania.
RankBrain to właściwie sztuczna inteligencja na usługach wyszukiwarki Google.
Wyniki całego badania znajdziesz tutaj
Z pewnością zainteresuje Cię także:
Jak pisać teksty na stronę internetową
Najczęścej popełniane błędy w pozycjonowaniu stron
Google Hummingbirg - zmiana alorytmu Google