Google Hummingbird - zmiana algorytmu Google

27 lipca 2014

Od kiedy Google Hummingbird działa?

Zmianę algorytmu Google ogłosił na swoje 15 urodziny, a więc 26 września 2013, jednak Koliber nadleciał dopiero kilka miesięcy temu. W związku z tym, że Google jest wyszukiwarką, której używa niemal 99% Polaków warto szybko nauczyć się współpracować z nowym algorytmem decydującym o pozycji strony internetowej w wyszukiwarce. Dlaczego warto się dowiedzieć więcej? Powodów jest wiele:

  • po pierwsze niemal 99% Polaków korzysta z wyszukiwarki Google
  • 70% Internautów wybiera wyniki/oferty/firmy tylko z pierwszej 10
  • większość ludzi stawia znak równości pomiędzy pozycją w Google, a jakością tekstu/oferty
  • coraz więcej Osób wybiera usługi/produkty, kierując się wartościową treścią

Więcej niż aktualizacja algorytmu

Google Hummingbird to znacznie więcej niż lifting funkcjonowania wyszukiwarki, czy zwykła aktualizacja algorytmów takich jak Panda lub Pingwin. Chodzi o całkowitą wymianę silnika, który indeksuje treści oraz przyporządkowuje zapytania Internautów do konkretnych wyników. Zmiana polega przede wszystkim na nowym sposobie interpretacji zapytań w wyszukiwarce Google.

Jak algorytmy pozycjonowały strony przed Kolibrem?

Niedawno (bo zaledwie parę miesięcy wstecz) po wpisaniu do okienka wyszukiwarki konkretnej frazy, Google szukał stron najlepiej dopasowanych do zapytania. Co oznacza to w praktyce? Algorytmy podpowiadały witryny sfocusowane na konkretne wyrażenia kluczowe, ponieważ ich twórcy zakładali, że w ten sposób uda się dostarczyć Internautom wartościowych informacji. Po części tak było, jednak nie zawsze.

Na czym polega zmiana w postaci Google Hummingbird?

Jako, że Google systematycznie dąży do tego, aby otrzymane wyniki były optymalne (jeśli są ludzie, którzy chętnie korzystają z wyszukiwarki, to firmy inwestują w reklamę), wprowadzono modyfikację, dzięki której wyszukiwarka będzie dostarczać precyzyjnych odpowiedzi na konkretne pytania, podążając za intencją Internauty, a nie jak dotychczas tylko za frazą SEO. Tak właśnie działa Google Hummingbird, Który dotychczas objął już ok. 90% wszystkich witryn internetowych.

Co to jest Google Hummingbird i co go wyróżnia?

  • Google Hummingbird to nowy silnik, który przejął funkcje ok. 200 algorytmów (w tym Pandy i Pingwina).
  • Odpowiada za sortowanie wyników i dopasowanie wyników do konkretnej lokalizacji
  • Jest szybki i dokładny
  • Jego zadaniem jest dostarczanie odpowiedzi na konkretne pytania i podążanie za intencją Użytkownika
  • Premiuje precyzyjne frazy SEO (tzw. fraz Long Tail)

Wpływ Kolibra na pozycjonowanie

Główne założenia pozostają takie same jak za czasów algorytmów Pingwin i Panda.

Aby zapewnić wysokie miejsce stronie w wyszukiwarce Google, należy dbać o:

  • naturalne linkowanie
  • dywersyfikację wartościowej treści (SEO Copywriting i Content Marketing)
  • aktywność w Social Media (zwłaszcza Google+)

Zapoznaj się z naszą infografiką!

Algorytm Google Hummingbird Koliber pozycjonowanie

Algorytm Google Humminbird Koliber pozycjonownie

 

Obserwuj i korzystaj na FB
       Podziel się artykułem

Najchętniej wybierane artykuły

Inni także przeczytali

Co to jest Evergreen Content i jaki ma wpływ na pozycjonowanie?
Co to jest Evergreen Content i jaki ma wpływ na pozycjonowanie?
10 sytuacji, w których konsultacje SEO są niezbędne
10 sytuacji, w których konsultacje SEO są niezbędne
Ton of Voice w strategii komunikacji
Ton of Voice w strategii komunikacji
Rabat na start
- 10% na pierwsze szkolenie | W dowolnym terminie

Zadzwoń lub napisz i do zobaczenia!

Szybki kontakt

Zmienimy każde pytanie w wyczerpującą odpowiedź oraz ofertę dopasowaną do realnych potrzeb Twoje firmy. Zapraszamy do współpracy z gwarancją konkretnych umiejętności i praktycznej wiedzy!
Odwiedź
ul. Owidiusza 36/7
60-461 Poznań
Zadzwoń
Weź wiedzę na warsztat
Otwarte kursy marketingowe
Dane kontaktowe
Arena Szkoleń
Arena Szkoleń Spółka Z o.o
Siedziba spółki: ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań
NIP: 7811914594
REGON: 362380858
KRS: 0000573703
E-mail:  kontakt@arenaszkolen.pl
Tel.  +48 575 450 900

© Wszelkie prawa zastrzeżone | Arena Szkoleń

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Kliknij, aby wyrazić zgodę na ich użycie.