Od kiedy Google Hummingbird działa?
Zmianę algorytmu Google ogłosił na swoje 15 urodziny, a więc 26 września 2013, jednak Koliber nadleciał dopiero kilka miesięcy temu. W związku z tym, że Google jest wyszukiwarką, której używa niemal 99% Polaków warto szybko nauczyć się współpracować z nowym algorytmem decydującym o pozycji strony internetowej w wyszukiwarce. Dlaczego warto się dowiedzieć więcej? Powodów jest wiele:
- po pierwsze niemal 99% Polaków korzysta z wyszukiwarki Google
- 70% Internautów wybiera wyniki/oferty/firmy tylko z pierwszej 10
- większość ludzi stawia znak równości pomiędzy pozycją w Google, a jakością tekstu/oferty
- coraz więcej Osób wybiera usługi/produkty, kierując się wartościową treścią
Więcej niż aktualizacja algorytmu
Google Hummingbird to znacznie więcej niż lifting funkcjonowania wyszukiwarki, czy zwykła aktualizacja algorytmów takich jak Panda lub Pingwin. Chodzi o całkowitą wymianę silnika, który indeksuje treści oraz przyporządkowuje zapytania Internautów do konkretnych wyników. Zmiana polega przede wszystkim na nowym sposobie interpretacji zapytań w wyszukiwarce Google.
Jak algorytmy pozycjonowały strony przed Kolibrem?
Niedawno (bo zaledwie parę miesięcy wstecz) po wpisaniu do okienka wyszukiwarki konkretnej frazy, Google szukał stron najlepiej dopasowanych do zapytania. Co oznacza to w praktyce? Algorytmy podpowiadały witryny sfocusowane na konkretne wyrażenia kluczowe, ponieważ ich twórcy zakładali, że w ten sposób uda się dostarczyć Internautom wartościowych informacji. Po części tak było, jednak nie zawsze.
Na czym polega zmiana w postaci Google Hummingbird?
Jako, że Google systematycznie dąży do tego, aby otrzymane wyniki były optymalne (jeśli są ludzie, którzy chętnie korzystają z wyszukiwarki, to firmy inwestują w reklamę), wprowadzono modyfikację, dzięki której wyszukiwarka będzie dostarczać precyzyjnych odpowiedzi na konkretne pytania, podążając za intencją Internauty, a nie jak dotychczas tylko za frazą SEO. Tak właśnie działa Google Hummingbird, Który dotychczas objął już ok. 90% wszystkich witryn internetowych.
Co to jest Google Hummingbird i co go wyróżnia?
- Google Hummingbird to nowy silnik, który przejął funkcje ok. 200 algorytmów (w tym Pandy i Pingwina).
- Odpowiada za sortowanie wyników i dopasowanie wyników do konkretnej lokalizacji
- Jest szybki i dokładny
- Jego zadaniem jest dostarczanie odpowiedzi na konkretne pytania i podążanie za intencją Użytkownika
- Premiuje precyzyjne frazy SEO (tzw. fraz Long Tail)
Wpływ Kolibra na pozycjonowanie
Główne założenia pozostają takie same jak za czasów algorytmów Pingwin i Panda.
Aby zapewnić wysokie miejsce stronie w wyszukiwarce Google, należy dbać o:
- naturalne linkowanie
- dywersyfikację wartościowej treści (SEO Copywriting i Content Marketing)
- aktywność w Social Media (zwłaszcza Google+)
Zapoznaj się z naszą infografiką!