-
Zdobywanie Leadów bez zarządzania
To najczęściej występujący błąd. Generowanie Leadów to klucz do sukcesu, ale bez sprawnego zarządzania Leady zaczynają się wysypywać z lejka lub nie docierają do ostatniego etapu.
Rozwiązanie:
Warto skorzystać z systemu automatycznego marketingu (CRM) lub samodzielnie:
- selekcjonować Leady
- ustalać priorytety
- nadzorować działania Content Marketing
-
Automatyzacja bez strategii
Ten przypadek to odwrócony błąd nr 1. W sytuacji gdy posiadamy dane i pozostawiamy je samym sobie. Nie konfigurując odpowiednio systemu nie osiągniemy pożądanych rezultatów.
Rozwiązanie:
ustalenie nadrzędnych celów, chronologii działań i konfiguracja systemu.
-
Każdy pracownik idzie w inną stronę
Kolejny błąd to brak szkoleń, które powodują chaos. W przypadku deficytów wiedzy pracownicy marketingu często niszczą pracę kolegów lub kierują kampanię w przeciwnym kierunku.
Rozwiązanie:
profesjonalne szkolenie
-
Brak weryfikacji efektywności poszczególnych faz z lejka
Wskaźnik ilości zapytań, które zmieniły się w Lead Sprzedażowy, to zaledwie początek drogi w procesie dojrzewania Klienta do decyzji zakupowej. Tymczasem ten parametr bardzo często traktuje się jako jedyny i najważniejszy. Znacznie ważniejszy jest wskaźnik, który odzwierciedla ilość zapytań, które zmieniły się w efekt sprzedażowy lub rozmowę handlową.
Rozwiązanie:
systematyczny monitoring obydwu wskaźników i wyciąganie wniosków
-
Niecierpliwość
Pierwsze sukcesy najczęściej nie decydują o efekcie sprzedażowym. Content Marketing to działania, których sukces zależy przede wszystkim od systematycznych działań mających zapewnić: większą sprzedaż, skuteczne pozycjonowanie strony WWW i pożądany efekt wizerunkowy.
Rozwiązanie:
konsekwencja i dbanie o wysoką wartość contentu dopasowanego do realnych potrzeb Leada Sprzedażowego.
Dowiedz się więcej i przeczytaj kolejne artykuły: