Lead sprzedażowy – co to jest? - Arena Szkoleń
Blog

Centrum wiedzy Areny Szkoleń

Jak pozyskiwać potencjalnych Klientów?

W języku marketingowym lead sprzedażowy to potencjalny Klient, który wykazał się zainteresowaniem konkretnym produktem lub usługą. W jaki sposób? Na przykład poprzez pozostawienie adresu mailowego lub innych danych kontaktowych. Oczywiście pozostawienie „namiarów” nie jest równoznaczne z zakupem lub rezerwacją, ale otwiera możliwości prowadzenia kolejnych działań marketingowych (lead nurturing) dopasowanych do preferencji potencjalnego Klienta.

generowanie leadow sprzedazowych

Pozyskiwanie (generowanie) leadów sprzedażowych

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych (czyli Klientów, którzy wykazali wstępne zainteresowanie) umożliwia przede wszystkim Content i Inbound Marketing. Chodzi oczywiście o wszystkie działania, które przekładają się na większą ilość odwiedzin strony internetowej, a następnie pozostawienie danych kontaktowych.

Jak pozyskiwać leady w praktyce?

Zachęć potencjalnego Klienta do odwiedzin swojej strony internetowej.

Jak to zrobić?

Oto 5 podstawowych działań:

  • pozycjonuj stronę WWW zgodnie z wymaganiami algorytmu Google Hummingbird - badania wykazują, że po wpisaniu do wyszukiwarki konkretnej frazy blisko 80% Internautów nie surfuje poza pierwszą „10” wyników. Co więcej większość Klientów stawia znak równości pomiedzy pozycją w Google, a jakością oferty.
  • Prowadź przemyślany mailing i dbaj o wysoki poziom merytoryczny newsletterów.
  • Wykorzystuj Social Media jako platformę przekierowań do docelowej witryny.
  • Inwestuj w reklamy natywne (nienachlany przekaz promocyjny) oraz remarketing.
  • Prowadź niezależny blog i potraktuj go jako zewnętrzną witrynę zapleczową.

Po drugie

Gdy Internauta trafi już na Twoją stronę skłoń Go do pozostawienia danych kontaktowych poprzez wypełnienie formularza kontaktowego.

Jak to zrobić?

Oto 2 podstawowe metody:

  • na stronie WWW stosuj atrakcyjne Call2Action, (wezwanie do działania) w formie tekstu, grafiki, widgeta lub buttonu, który odsyła do formularza zamówień
  • twórz strony docelowe (ofertowe), tzw. Landing Page zawierające formularz zamówień

Pamiętaj, że nikt nie robi nic za darmo, dlatego musisz zapewnić swojemu potencjalnemu Klientowi pakiet bezpłatnych korzyści i cenne wskazówki biznesowe, np.:

  • bezpłatny audyt
  • mailing ze specjalistycznymi poradami
  • interesujące e-booki
  • dostęp do darmowych webinariów
  • próbki produktów, dema

Kwalifikacja zachowań leadów sprzedażowych (Lead Scoring)

Informacje dot. potencjalnych Klientów można przetwarzać za pomocą narzędzi automatyzacji marketingu, które udzielają konkretnej odpowiedzi, na jakim etapie procesu sprzedażowego znajduje się dany lead sprzedażowy.

Pozyskane dane pozwolą Ci precyzyjnie określać prawdziwe potrzeby, a następnie dopasować idealnie przygotowaną ofertę dla danej grupy docelowej (tzw. lead nurturing).

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj kolejne artykuły:

Wyszukiwarka

Lista artykułów

Warunki rezerwacji szkolenia

  1. Na podstawie przesłanych przez stronę internetową danych, Arena Szkoleń przygotowuje formularz zgłoszeniowy w formacie pdf. Warunkiem rezerwacji miejsca na szkoleniu jest przesłanie podpisanego dokumentu w postaci SKANU na adres mailowy kontakt@arenaszkolen.pl lub pocztą na adres Arena Szkoleń, ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań.
  2. Aby potwierdzić uczestnictwo należy także dokonać wpłaty całości należności za szkolenie w wyznaczonym terminie na podstawie przesłanej przez Arenę Szkoleń faktury pro forma.
  3. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w szkoleniu, Arena Szkoleń nie zwraca wpłaty dokonanej na poczet szkolenia. Możliwe jest jednak zgłoszenie zastępstwa Uczestnika.
  4. W przypadku nie wzięcia udziału w szkoleniu wpłacona zaliczka może zostać wykorzystana na inne szkolenie w innym terminie nie dłużej jednak niż w ciągu 3 miesięcy od daty dokonania płatności pod warunkiem pisemnego poinformowania o tym fakcie Areny Szkoleń.
  5. W przypadku odwołania szkolenia z winy Areny Szkoleń, wpłata zostaje zwrócona w całości.
  6. Wysłanie podpisanego formularza zgłoszeniowego w formie pdf jest równoznaczne z akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy Arena Szkoleń do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego.
  7. Przesłanie formularza zgłoszenia mailem lub pocztą tradycyjną oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach organizacyjnych i marketingowych przez Arena Szkoleń Filip Nocny z siedzibą w Poznaniu - kod pocztowy 60-461, ul. Owidiusza 36/7