Content Marketing w Polsce - Arena Szkoleń
Blog

Centrum wiedzy Areny Szkoleń

Świadomość polskich firm

Wg statystyk amerykańskiej HUB SPOT ACADEMY w sektorze B2B ponad 40% Klientów czyta artykuły merytoryczne przed podjęciem decyzji zakupowej, a prowadzenie firmowego bloga zwiększa liczbę pozyskiwanych leadów sprzedażowych o ponad 65%/miesiąc. Dane robią wrażenie! Tymczasem świadomość znaczenia Content Marketingu oraz SEO Copywritingu w większości polskich firm jest wciąż na dość niskim poziomie. Najwyższa pora zacząć edukację, ponieważ kto nie inwestuje w wartościowe treści jest skazany na niskie pozycje w Google oraz przegrywa z konkurencją w pojedynku na USP, wiarygodność biznesową i wizerunek.

Content Marketing i nowe zasady pozycjonowania

Okazuje się, że bardzo wiele polskich firm wciąż nie ma świadomości gigantycznego znaczenia Content Marketingu – zwłaszcza w kontekście pozycjonowania. Pracownicy działów promocji nadal bardzo często traktują treść jako dodatek do grafiki lub sposób udzielania informacji na zasadzie „Dzień dobry, moja firma nazywa się X - proponujemy następujące usługi - kup teraz”. Skutki są widoczne (a raczej niewidoczne) w wyszukiwarce, we wskaźnikach konwersji oraz parametrach sprzedażowych. Wniosek jest bardzo prosty. Przedsiębiorstwa, które nie przestawiły swego myślenia na nowe zasady SEO są skazane na brak obecności na wysokich miejscach w Google, a tym samym na absencję w świadomości Internautów i potencjalnych Klientów.

Brak spójnego myślenia o Content Marketing

Nawet jeśli pracownicy marketingu wiedzą, że Content Marketing to najważniejsze narzędzie pozycjonowania stron internetowych (White Hat SEO), to nie patrzą na treść w sposób kompleksowy, a na dodatek kreują wykorzystując je do nachalnego pozycjonowania, a nie do tworzenia przekazu wartościowego z punktu widzenia potencjalnego Klienta.

Firmy „contentowe" zyskują przewagę – badanie Areny Szkoleń

Firmy, które inwestują czas i środki w Content Marketing oraz systematycznie uzupełniają wiedzę w tym zakresie bardzo szybko zyskują przewagę nad konkurencją. Nie mniej jednak w codziennej rzeczywistości biznesowej borykają się z wieloma problemami. Z ankiet przeprowadzanych przez Arenę Szkoleń wynika, że do najczęstszych należą:

  • brak czasu na realizację wytyczonych zadań
  • brak działań wg spójnego planu
  • brak systematycznej pracy
  • brak praktycznej wiedzy dot. narzędzi Content Marketing
  • brak wiedzy dot. technicznej optymalizacji tekstów pod kątem sprzedażowym, wizerunkowym i SEO
  • brak wiedzy dot. naturalnej perswazji

Content Marketing 2015

Badania przeprowadzone przez HUB SPOT ACADEMY – już po zmianie zasad w indeksowaniu treści w wersji Google Hummingbird - wskazują na coraz większe znaczenie Content Marketingu. Jak się okazuje w 2015 i latach kolejnych o skutecznym pozycjonowaniu stron internetowych oraz walce z konkurencją będą miały przede wszystkim:

  • realne zaangażowanie w Social Media Marketing
  • naturalna dystrybucja linków
  • pozyskiwania leadów sprzedażowych
  • planowe i systematyczne tworzenie wartościowych treści zapleczowych na WWW
  • Webwriting i skuteczna dystrybucja treści
  • Profesjonalny Copywriting H2H (Human2Human)

Content Marketing - efekty

Dane statystyczne HUB SPOT ACADEMY (infografika poniżej) w oczywisty sposób potwierdzają zasadę „Content is King”. Wystarczy przyjrzeć się efektom systematycznego blogowania oraz tworzenia wartościowych artykułów z punktu widzenia Internautów oraz algorytmu Google. W tym kontekście już samo projektowanie stron internetowych oraz „karmienie” witryny treścią nabiera zupełnie nowego znaczenia. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań w pierwszej kolejności należy odpowiedź sobie na 3 najbardziej podstawowe pytania:

  • jak projektować stronę WWW, aby uzyskała przewagę nad konkurencją?
  • jak krok po kroku planować i realizować kampanię Content Marketing?
  • jak pisać teksty na stronę internetową?

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj kolejne artykuły:

Wyszukiwarka

Lista artykułów

Warunki rezerwacji szkolenia

  1. Na podstawie przesłanych przez stronę internetową danych, Arena Szkoleń przygotowuje formularz zgłoszeniowy w formacie pdf. Warunkiem rezerwacji miejsca na szkoleniu jest przesłanie podpisanego dokumentu w postaci SKANU na adres mailowy kontakt@arenaszkolen.pl lub pocztą na adres Arena Szkoleń, ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań.
  2. Aby potwierdzić uczestnictwo należy także dokonać wpłaty całości należności za szkolenie w wyznaczonym terminie na podstawie przesłanej przez Arenę Szkoleń faktury pro forma.
  3. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w szkoleniu, Arena Szkoleń nie zwraca wpłaty dokonanej na poczet szkolenia. Możliwe jest jednak zgłoszenie zastępstwa Uczestnika.
  4. W przypadku nie wzięcia udziału w szkoleniu wpłacona zaliczka może zostać wykorzystana na inne szkolenie w innym terminie nie dłużej jednak niż w ciągu 3 miesięcy od daty dokonania płatności pod warunkiem pisemnego poinformowania o tym fakcie Areny Szkoleń.
  5. W przypadku odwołania szkolenia z winy Areny Szkoleń, wpłata zostaje zwrócona w całości.
  6. Wysłanie podpisanego formularza zgłoszeniowego w formie pdf jest równoznaczne z akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy Arena Szkoleń do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego.
  7. Przesłanie formularza zgłoszenia mailem lub pocztą tradycyjną oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach organizacyjnych i marketingowych przez Arena Szkoleń Filip Nocny z siedzibą w Poznaniu - kod pocztowy 60-461, ul. Owidiusza 36/7