Pozyskiwanie (generowanie) leadów sprzedażowych
Pozyskiwanie leadów sprzedażowych (czyli Klientów, którzy wykazali wstępne zainteresowanie) umożliwia przede wszystkim Content i Inbound Marketing. Chodzi oczywiście o wszystkie działania, które przekładają się na większą ilość odwiedzin strony internetowej, a następnie pozostawienie danych kontaktowych.
Jak pozyskiwać leady w praktyce?
Zachęć potencjalnego Klienta do odwiedzin swojej strony internetowej.
Jak to zrobić?
Oto 5 podstawowych działań:
- pozycjonuj stronę WWW zgodnie z wymaganiami algorytmu Google Hummingbird - badania wykazują, że po wpisaniu do wyszukiwarki konkretnej frazy blisko 80% Internautów nie surfuje poza pierwszą „10” wyników. Co więcej większość Klientów stawia znak równości pomiedzy pozycją w Google, a jakością oferty.
- Prowadź przemyślany mailing i dbaj o wysoki poziom merytoryczny newsletterów.
- Wykorzystuj Social Media jako platformę przekierowań do docelowej witryny.
- Inwestuj w reklamy natywne (nienachlany przekaz promocyjny) oraz remarketing.
- Prowadź niezależny blog i potraktuj go jako zewnętrzną witrynę zapleczową.
Po drugie
Gdy Internauta trafi już na Twoją stronę skłoń Go do pozostawienia danych kontaktowych poprzez wypełnienie formularza kontaktowego.
Jak to zrobić?
Oto 2 podstawowe metody:
- na stronie WWW stosuj atrakcyjne Call2Action, (wezwanie do działania) w formie tekstu, grafiki, widgeta lub buttonu, który odsyła do formularza zamówień
- twórz strony docelowe (ofertowe), tzw. Landing Page zawierające formularz zamówień
Pamiętaj, że nikt nie robi nic za darmo, dlatego musisz zapewnić swojemu potencjalnemu Klientowi pakiet bezpłatnych korzyści i cenne wskazówki biznesowe, np.:
- bezpłatny audyt
- mailing ze specjalistycznymi poradami
- interesujące e-booki
- dostęp do darmowych webinariów
- próbki produktów, dema
Kwalifikacja zachowań leadów sprzedażowych (Lead Scoring)
Informacje dot. potencjalnych Klientów można przetwarzać za pomocą narzędzi automatyzacji marketingu, które udzielają konkretnej odpowiedzi, na jakim etapie procesu sprzedażowego znajduje się dany lead sprzedażowy.
Pozyskane dane pozwolą Ci precyzyjnie określać prawdziwe potrzeby, a następnie dopasować idealnie przygotowaną ofertę dla danej grupy docelowej (tzw. lead nurturing).
Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj kolejne artykuły: