Copywriting Human2Human - wywiad z Filipem Nocnym.

6 lutego 2017


Arena Szkoleń: Co to jest Copywriting Human2Human?


Filip Nocny: Spróbuję odpowiedzieć w wersji H2H, czyli po ludzku. Według wielu analiz większość potencjalnych Klientów lepiej reaguje na przyjazne i obrazowe teksty niż suchy przekaz w wersji „Nasze usługi spełniają oczekiwania najbardziej wymagających klientów”. Krótko mówiąc H2H to konwersyjna alternatywa dla sztywnego języka B2B. Chodzi o zastąpienie warty marketingowej komunikacją, która zapewnia interakcję oraz zaangażowanie Odbiorców.


Arena Szkoleń: Czy mogę prosić o jakiś konkretny przykład?


Filip Nocny: Oczywiście. Podam dwa klasyczne:


Szanowni Państwo – Witaj po stronie praktycznej wiedzy


Zapewniamy usługi dopasowane do indywidualnych potrzeb. Vs. Znamy i rozumiemy potrzeby naszych Klientów, dlatego także od Ciebie przejmiemy wszystkie obowiązki związane z wynajem i obsługą nieruchomości w ramach kompleksowej oferty idealnie dopasowanej do Twoich potrzeb.


Arena Szkoleń: A co ze stylistyką? W niektórych branżach chyba nie da się tego zrobić.


Filip Nocny: Wręcz przeciwnie. Miałem okazję współpracować z jednym z największych w Polsce wydawnictw prawniczych oraz tworzyć wiele projektów dla branży finansowej z wysokiej półki. W testach okazywało się, że potencjalni Klienci wybierają elegancką, przyjazną i obrazową narrację, a nie surowy przekaz, który buduje dystans i w zasadzie nic nie mówi.


Arena Szkoleń: Skąd wzięła się narracja Human 2 Human?


Filip Nocny: Chyba sama z siebie. Kilkanaście lat temu zaczęła zacierać się granica między narracją B2B, a B2C. Marketingowcy wiążą to zjawisko z rozwojem mediów społecznościowych oraz erą Content Marketingu. Szczegółowo o tym zjawisku pisze Bryan Kramer w książce „There is no B2B or B2C: It’s Human to Human”, w której w bardzo ciekawy sposób pokazuje, jak zimna komunikacja B2B i B2C ewoluuje w kierunku H2H.


Arena Szkoleń: Czy Klienci chętnie decydują się na Copywriting w wersji H2H?


Filip Nocny: W większości tak, jednak jest grupa Klientów, która wyznaje zasadę im trudniej, tym lepiej. Ja z kolei wyznaję zasadę, że o wszystkim decyduje grupa docelowa i wyniki badań. Jeśli na Odbiorców działa zimny przekaz B2B, to właśnie taki stworzę, ponieważ o skuteczności Copywritingu nie decydują trendy, tylko wymierne efekty.

 

Arena Szkoleń: Dziękujemy za rozmowę. Już za tydzień kolejna część naszego wywiadu - tym razem porozmawiamy o Content Marketingu.

 

Filip Nocny - Strateg komunikacji, Copywriter, Content Marketing Manager i trener - Dyrektor kreatywny agencji Nocny Copywriter. Na swoim zawodowym koncie posiada ponad 300 kreatywnych projektów zrealizowanych dla wielkich korporacji i małych firm, wiele koncepcji Storytellingowych, kilkanaście scenariuszy reklam telewizyjnych oraz ponad 1200 godzin szkoleniowych.

Najbliższe szkolenia z Filipem Nocnym:

Kurs Copywritingu: 23-24 lutego, Warszawa - szczegółowy program & zapisy znajdziesz tutaj

Copywriting & Content Marketing: 9-10 marca, Warszawa - szczegółowy program & zapisy znajdziesz tutaj

 

Z pewnością zainteresuje Cię także:

Pierwsza część wywiadu z Filipem Nocnym pt. "Dlaczego copywriting jest najważniejszy?

Jak pisać teksty na stronę internetową 

Szkolenia Copywriting pod lupą

 

 

 

 

Obserwuj i korzystaj na FB
       Podziel się artykułem

Najchętniej wybierane artykuły

Inni także przeczytali

Co to jest Evergreen Content i jaki ma wpływ na pozycjonowanie?
Co to jest Evergreen Content i jaki ma wpływ na pozycjonowanie?
10 sytuacji, w których konsultacje SEO są niezbędne
10 sytuacji, w których konsultacje SEO są niezbędne
Ton of Voice w strategii komunikacji
Ton of Voice w strategii komunikacji
Rabat na start
- 10% na pierwsze szkolenie | W dowolnym terminie

Zadzwoń lub napisz i do zobaczenia!

Szybki kontakt

Zmienimy każde pytanie w wyczerpującą odpowiedź oraz ofertę dopasowaną do realnych potrzeb Twoje firmy. Zapraszamy do współpracy z gwarancją konkretnych umiejętności i praktycznej wiedzy!
Odwiedź
ul. Owidiusza 36/7
60-461 Poznań
Zadzwoń
Weź wiedzę na warsztat
Otwarte kursy marketingowe
Dane kontaktowe
Arena Szkoleń
Arena Szkoleń Spółka Z o.o
Siedziba spółki: ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań
NIP: 7811914594
REGON: 362380858
KRS: 0000573703
E-mail:  kontakt@arenaszkolen.pl
Tel.  +48 575 450 900

© Wszelkie prawa zastrzeżone | Arena Szkoleń

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Kliknij, aby wyrazić zgodę na ich użycie.