Content Marketing i nowe zasady pozycjonowania
Okazuje się, że bardzo wiele polskich firm wciąż nie ma świadomości gigantycznego znaczenia Content Marketingu – zwłaszcza w kontekście pozycjonowania. Pracownicy działów promocji nadal bardzo często traktują treść jako dodatek do grafiki lub sposób udzielania informacji na zasadzie „Dzień dobry, moja firma nazywa się X - proponujemy następujące usługi - kup teraz”. Skutki są widoczne (a raczej niewidoczne) w wyszukiwarce, we wskaźnikach konwersji oraz parametrach sprzedażowych. Wniosek jest bardzo prosty. Przedsiębiorstwa, które nie przestawiły swego myślenia na nowe zasady SEO są skazane na brak obecności na wysokich miejscach w Google, a tym samym na absencję w świadomości Internautów i potencjalnych Klientów.
Brak spójnego myślenia o Content Marketing
Nawet jeśli pracownicy marketingu wiedzą, że Content Marketing to najważniejsze narzędzie pozycjonowania stron internetowych (White Hat SEO), to nie patrzą na treść w sposób kompleksowy, a na dodatek kreują wykorzystując je do nachalnego pozycjonowania, a nie do tworzenia przekazu wartościowego z punktu widzenia potencjalnego Klienta.
Firmy „contentowe" zyskują przewagę – badanie Areny Szkoleń
Firmy, które inwestują czas i środki w Content Marketing oraz systematycznie uzupełniają wiedzę w tym zakresie bardzo szybko zyskują przewagę nad konkurencją. Nie mniej jednak w codziennej rzeczywistości biznesowej borykają się z wieloma problemami. Z ankiet przeprowadzanych przez Arenę Szkoleń wynika, że do najczęstszych należą:
- brak czasu na realizację wytyczonych zadań
- brak działań wg spójnego planu
- brak systematycznej pracy
- brak praktycznej wiedzy dot. narzędzi Content Marketing
- brak wiedzy dot. technicznej optymalizacji tekstów pod kątem sprzedażowym, wizerunkowym i SEO
- brak wiedzy dot. naturalnej perswazji
Content Marketing 2015
Badania przeprowadzone przez HUB SPOT ACADEMY – już po zmianie zasad w indeksowaniu treści w wersji Google Hummingbird - wskazują na coraz większe znaczenie Content Marketingu. Jak się okazuje w 2015 i latach kolejnych o skutecznym pozycjonowaniu stron internetowych oraz walce z konkurencją będą miały przede wszystkim:
- realne zaangażowanie w Social Media Marketing
- naturalna dystrybucja linków
- pozyskiwania leadów sprzedażowych
- planowe i systematyczne tworzenie wartościowych treści zapleczowych na WWW
- Webwriting i skuteczna dystrybucja treści
- Profesjonalny Copywriting H2H (Human2Human)
Content Marketing - efekty
Dane statystyczne HUB SPOT ACADEMY (infografika poniżej) w oczywisty sposób potwierdzają zasadę „Content is King”. Wystarczy przyjrzeć się efektom systematycznego blogowania oraz tworzenia wartościowych artykułów z punktu widzenia Internautów oraz algorytmu Google. W tym kontekście już samo projektowanie stron internetowych oraz „karmienie” witryny treścią nabiera zupełnie nowego znaczenia. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań w pierwszej kolejności należy odpowiedź sobie na 3 najbardziej podstawowe pytania:
- jak projektować stronę WWW, aby uzyskała przewagę nad konkurencją?
- jak krok po kroku planować i realizować kampanię Content Marketing?
- jak pisać teksty na stronę internetową?
Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj kolejne artykuły: