Nowoczesne SEO
Opłacanie agencji SEO, które automatycznie pozycjonują strony internetowe szybko odchodzą w przeszłość. Płacenie agencji „od frazy” i „za efekty” nie zapewni trwałych korzyści (stałego miejsca w Google, wzrostu sprzedaży i pozytywnego efektu wizerunkowego. Dlaczego?
Google od kilku lat stawia przede wszystkim na wartościową treść, czyli Content Marketing. Systematyczne aktualizacje algorytmów (Panda, Pingwin, Koliber) zmuszają firmy do aktualizacji tekstów i systematycznej dodawaniu dobrych tekstów. Słowem chodzi o to, aby zmieniać wizytówkowe witryny w małe (a najlepiej duże) portale wiedzy, która jest wartościowa z punktu widzenia potencjalnego Klienta lub Internauty szukającego informacji na dany temat.
Dlaczego Google docenia dobre treści?
Przede wszystkim dlatego, że:
- sam jest wyszukiwarką treści
- aż 70% Internautów woli poznawać produkty poprzez wartościowe treści
- niski poziom tekstów powoduje niską konwersję strony WWW i wysoki poziom odrzuceń (można to sprawdzić w Google Analytics)
- Googlowi zależy na tym, aby strony znajdujące się wysoko były naprawdę wartościowe (wiarygodność sprawia, że firmy chętnie się reklamują).
Wartościowe zaplecze strony WWW – Useful SEO
Zaplecze strony WWW (blogi, „Aktualności”, FAQ, itp.) to podstawowe narzędzie pozycjonowania i marketingu treści. Należy jednak pamiętać, aby nie traktować go jako rezerwuar fraz SEO. Chodzi przede wszystkim o wartościową treść. Tylko wartościowe artykuły merytoryczne, pakiety wskazówek oraz edukacja zgodna z User Experience grupy docelowej sprawią, że Użytkownicy spędzą na stronie dużo czasu i będą polecać sobie linki do strony WWW.
Optymalizacja treści pod kątem SEO oraz właściwa implementacja w CMS to dopiero drugi (ale bardzo ważny) krok. Nie mnie jednak trzeba pamiętać: piszemy dla ludzi, a nie robotów SEO.
Zaplecze seo to za mało
Jak wynika z badań przeprowadzonych na branży E-Commerce budowanie zaplecza SEO jest jedynie fundamentem, na którym należy budować pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Zaplecza nie można traktować jak balon do nadmuchiwania, aby był jak największy. Chodzi o to, aby był przydatny (dostarcza naprawdę wartościowych informacji) oraz, aby korzystali z niego i potencjalni Klienci i zainteresowani Internauci. Jak to zrobić?
Chodzi o to, aby wzrastał dostęp do treści (SEEDING – ang. rozsiewanie), a zatem warto:
- przekonywać właścicieli wartościowych stron do publikacji Twoich treści (merytorycznych, a nie reklamowych!)
- publikować treści na portalach i kierować ruch na swoją WWW (im wyższa pozycja portalu tym lepiej. Marzeniem jest oczywiście artykuł na pierwszej stronie Onet.pl)
- wykorzystywać Social Media (nie zapominaj o Google+)
- warto aktywizować Klientów/Internautów do dzielenia się linkami (marketing wirusowy)
Podsumowanie
Copywriting i Contetn Marketing ma i będzie miał zasadnicze znaczenie dla SEO.
Jeśli chcesz zatem zaplanować strategię SEO oraz dobrze optymalizować treść z pewnością zainteresuje Cię szkolenie SEO.