Rzecznik prasowy
Kim jest?
Rzecznik prasowy to w praktyce multizadaniowy reprezentant firmy w kontaktach z mediami oraz otoczeniem na zewnątrz firmy. To specjalista copywriter, dziennikarz oraz manager, który sprawnie łączy wszystkie działania promocyjne i w odpowiedni sposób kreuje wizerunek firmy.
Do najważniejszych cech rzecznika prasowego należą:
- umiejętność poprawnej wypowiedzi oraz redakcji tekstów;
- nienaganny wygląd oraz znajomość zasad savoir-vivre;
- umiejętność radzenia sobie w stresujących sytuacjach oraz panowanie nad emocjami;
- zdolności organizacyjne;
- umiejętności logicznego myślenia oraz erystyki;
- prawidłowa praca z kamerą oraz mikrofonem.
Obowiązki rzecznika prasowego
Codzienne obowiązki rzecznika prasowego to pasjonująca praca twórcza. Budowanie spójnego wizerunku firmy oraz związanej z tym komunikacji to zaledwie wierzchołek góry lodowej.
Najważniejsze obowiązki rzecznika prasowego to:
- kreowanie wizerunku firmy w oparciu o założone strategie;
- skuteczna komunikacja z prasą;
- stały kontakt z mediami oraz monitoring mediów;
- znajomość prawa prasowego;
- wystąpienia publiczne;
- organizacja konferencji prasowych;
- redakcja treści reklamowych;
- kontrola treści, które przekazywane są mediom;
- nadzór nad komunikacją wewnętrzną firmy;
- działania PR również w internecie – Social Media w komunikacji oraz kreowaniu wizerunku firmy.
Dobre szkolenie dla rzeczników prasowych
Co powinno je wyróżniać?
Coraz więcej firm i instytucji zdaje sobie sprawę jak ważne jest budowanie spójnego wizerunku oraz właściwa komunikacja z otoczeniem. Jednak aby robić to dobrze, często brakuje fachowej wiedzy oraz umiejętności. Na rynku usług szkoleniowych nie brakuje kursów dla rzeczników prasowych, jednak skąd mieć pewność, że wybrany kurs spełni Twoje oczekiwania?
Sprawdź co powinno wyróżniać dobre szkolenie dla rzeczników prasowych:
- przemyślany program wkomponowany w prawdziwe potrzeby rzeczników;
- Case studie’s odzwierciedlające realne sytuacje w codziennej pracy rzecznika;
- praktyczne ćwiczenia, w tym ćwiczenia z kamerą oraz mikrofonem, a następnie odsłuchy;
- trening sytuacji kryzysowych, odpieranie ataków mediów oraz reakcja na czarny PR;
- ćwiczenia copywriterskie, redakcja komunikatów prasowych, sprostowań oraz notek;
- savoir-vivre, mowa ciała, dress code;
- erystyka oraz umiejętność dyskusji;
- wskazówki w kontaktach z mediami oraz w organizacji profesjonalnej konferencji prasowej;
Kurs rzecznik prasowy – trener
Maksimum praktycznej wiedzy może przekazać wyłącznie doświadczony praktyk i coach w jednej osobie. Treści muszą być atrakcyjne i dynamiczne, a symulacje – jak najbardziej zbliżone do realiów pracy rzecznika.
Portfolio i opinie o firmie szkoleniowej to kolejne wskazówki, które pomogą Ci podjąć właściwą decyzję.
Sprawdź nasz kurs dla rzeczników prasowych
Z pewnością zainteresuje Cię także: