Szkolenia copywriting - cena
Ile kosztują szkolenia z copywritingu?
Podobnie jak w przypadku innych szkoleń cena uzależniona jest od umiejętności i doświadczenia trenera, szczegółowości programu, standardu organizacji oraz ilości uczestników. W przypadku szkoleń wewnętrznych ceny oczywiście są niższe, z uwagi na minimalizację kosztów związanych z wynajmem sali konferencyjnej, cateringiem oraz możliwościami negocjacyjnymi zleceniodawcy. Podejrzanie niskie ceny szkoleń z copywritingu powinny dawać do myślenia, dlatego zawsze warto weryfikować profesjonalizm organizatora oraz osobą samego trenera, prosząc o jego portfolio, oraz przedstawienie referencji. Ceny 2-dniowych szkoleń z copywritingu oscylują obecnie w granicach 1200-1700 zł netto od osoby, natomiast standardowe stawki za jeden dzień szkoleniowy są zdecydowanie bardziej zróżnicowane.
Copywrting - trener - opinie
Jak sprawdzić i wybrać trenera copywritingu?
Dobry trener powinien być przede wszystkim aktywnym biznesowo copywriterem, który na bieżąco aktualizuje swoje wiadomości, poszerza wiedzę dotyczącą naturalnego pozycjonowania (SEO), storytellingu, ambientowych projektów www, psychologii oraz innych narzędzi redakcyjnych. Najczęściej trener posiada własną stronę internetową, gdzie można sprawdzić jego portfolio i zweryfikować rzeczywiste umiejętności. Bardzo ważnymi kryteriami determinującymi wybór, powinny być opinie oraz referencje wystawiane zarówno przez klientów zleceń copywriteskich, jak i samych uczestników szkoleń. Istotnym elementem, który warto wziąć pod uwagę jest subiektywny czynnik, jakim jest osobowość trenera, ponieważ umiejętność przekazywania praktycznej wiedzy dot. copywritingu powinna odbywać się w bardzo aktywnej interakcji coach - uczestnicy.
Szkolenia z copywritingu - program i ćwiczenia
Co zawiera program szkolenia i jakie ćwiczenia są skuteczne?
Dobry program szkolenia z copywritingu powinien zawierać moduły dotyczące:
- strategii komunikacji (m.in. audytu, content strategy, wyboru optymalnej stylistyki oraz planowania działań redakcyjnych na różnych poziomach),
- psychologii copywritingu (narzędzia umożliwiające skuteczne oddziaływanie na potencjalnego klienta, m.in. NLP, Core Complex, 5W, USP, NOR, AIDAs i inne),
- szeroko rozumianych technik redakcyjnych treści internetowych i tradycyjnych z podziałem na materiały informacyjne, promocyjne, wizerunkowe i dziennikarskie,
- copywritingu www i ATL z uwzględnieniem zasadniczych różnic oraz punktów wspólnych,
- e-marketingu, czyli działań redakcyjnych w obszarze Social Media, bloggingu, BUZZ marketingu oraz działań na poziomie serwisów branżowych,
- SEO copywritingu, czyli naturalnego pozycjonowania z uwzględnieniem technik profesjonalnej optymalizacji tekstów na stronie internetowej oraz zarządzaniem treścią na poziomie CMS.
Ćwiczenia z copywritingu powinny skutecznie przekazywać specjalistyczną wiedzę, weryfikować umiejętności uczestników oraz uwolnić ich potencjał i kreatywność, wyeliminować najczęściej popełniane błędy oraz przede wszystkim nauczyć "dyscypliny" redakcyjnej.
Podczas szkoleń copywriterskich sprawdzają się pojedynki trener-uczestnicy, quizy, testy, zabawa związkami frazeologicznymi, interesujące case studies, wspólne audyty oraz oczywiście redakcja tekstów w oparciu o konkretne wytyczne i przykłady.
Sprawdź, jakie korzyści zapewniają szkolenia Copywriting