Szkolenia copywriting pod lupą

Szkolenia z copywritingu Warszawa, Poznań, Wrocław...

...Trójmiasto, Katowice, Katowice - tak mniej więcej wygląda copywriterska mapa szkoleniowa Polski. Najwięcej szkoleń odbywa się w Warszawie, gdzie z oczywistych powodów koncentruje się polskie życie coachingowe. Na drugimi miejsce plasuje się Poznań, a na trzecim Gdańsk, ex aequo z Katowicami. Analiza ofert wskazuje, że zainteresowanie szkoleniami z copywritingu, e-marketingu i SEO w Polsce Wschodniej i Południowej jest dużo mniejsze niż na Zachodzie. Oczywiście nie można wykluczyć, że pracownicy firm nie dojeżdżają do wyżej wymienionych miast. Analizując listy obecności ostatnich dziesięciu 8-osobowych szkoleń, można zauważyć, że zainteresowanie szkoleniami copywriterskimi rośnie w średnich i małych miastach oraz, że przedsiębiorstwa wysyłają na szkolenia swoich pracowników "parami".

Szkolenia z copywritingu - program

Jak ocenić program szkolenia z copywritingu? W pierwszej kolejności warto stworzyć listę potrzeb szkoleniowych, która powinna spełniać trzy podstawowe kryteria:

  • odzwierciedlać oczekiwania związane z rozwojem osobistym i zawodowym,
  • zapewniać firmie konkretne korzyści biznesowe,
  • uzupełniać wiedzę w najważniejszych obszarach z punktu widzenia Uczestnika i firmy.

Szkolenie z copywritingu szyte na miarę

Copywriting to bardzo obszerna dziedzina wiedzy. W związku z tym szkolenia obejmują zarówno zagadnienia związane z redakcją profesjonalnych tekstów, jak i obszary wiedzy dot. psychologii, technik perswazjiNLP oraz tematów "twardych": e-marketingu, pozycjonowania (SEO), optymalizacji, czy zarządzania contentem w CMS.  

Na co zwracać uwagę?

  • Punkt "tworzenie tekstów" może dotyczyć web-marketingu, treści informacyjnych, PR'owkskich, dziennikarskich, ATL, BTL, ambientowych i wielu innych. Warto zatem zwrócić uwagę jakie elementy program szkolenia obejmuje.
  • Punkty "Psychologia copywritingu", "NLP", "Techniki perswazji", "Social Media", "E-marketing", "Pozycjonowanieoptymalizacja" są niezwykle pojemne.  Warto więc zweryfikować, co kryje się pod tak ogólnymi pojęciami. Jeśli program szkolenia dokładnie nie określa zakresu tematycznego, należy skontaktować się z firmą szkoleniową lub bezpośrednio z trenerem.

Szkolenia z copywritingu - cena

Ceny szkoleń z copywritingu oscylują na podobnym poziomie, bez względu, czy szkolenie odbywa się w Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, czy Krakowie. Firmy angażujące najlepszych trenerów w dziedzinie copywritingu nie windują cen, aby nie przegrać z konkurencją, która zatrudnia mniej wykwalifikowanych lub doświadczonych szkoleniowców. Oczywiście decydują prawa rynku - im więcej uczestników - tym cena niższa, im lepszy trener - tym cena wyższa. Nie mniej nie warto oszczędzać relatywnie małych pieniędzy, inwestując w szkolenie prowadzone przez początkującego copywritera lub eksperta ds. marketingu, który zna zasady copywritingu jedynie z fachowej literatury.

Trener copywritingu

Dobry trener copywritingu powinien być aktywnym zawodowo tekściarzem, z co najmniej kilkuletnim doświadczeniem w branży.  Oczywiście ilość zrealizowanych projektów nie oznacza, że mamy do czynienia z ekspertem. Liczą się portfolio, nagrody, sukcesy - słowem marka. Co więcej trener copywritingu podczas szkoleń nie może przekazywać jedynie wiedzy dot. prawidłowej konstrukcji tekstu, czy metod psychologicznego oddziaływania. Program powinien uwzględniać aktualne trendy rynkowe oraz nawiązywać do dynamicznie zmieniających się potrzeb konkretnych grup docelowych. Dobry trener copywritingu oprócz wieloletniej praktyki powinien posiadać doświadczenie biznesowe i/lub dziennikarskie, aby mógł przekazywać praktyczną wiedzę, która nie będzie abstrahować od polskiej rzeczywistości komercyjnej. Ostatnim, (choć nie pod względem hierarchii) argumentem jest oczywiście charyzma znajdująca odzwierciedlenie w pozytywnych opiniach i referencjach.    

Efekty szkoleń z copywritingu

Jeśli program szkolenia z copywritingu uwzględnia obszary tematyczne skorelowane z rzeczywistymi potrzebami Uczestników, jeżeli ćwiczenia dobrane są prawidłowo oraz jeśli trener potrafi skutecznie przekazywać wiedzę, to efekty szkolenia są gwarantowane.

  • Po pierwsze Uczestnicy szkolenia stają się samodzielni oraz pewni siebie, dzięki zdobyciu praktycznej i narzędziowej wiedzy dot. tworzenia profesjonalnych tekstów.
  • Po drugie firmy generują oszczędności na outsourcing'owaniu usług w obszarze copywritingu, pozycjonowania, czy Social Media.
  • Po trzecie - efekty codziennej pracy Uczestników szkolenia przekładają się realny wzrost potencjału promocyjnego/sprzedażowego firmy.  

Sprawdź, jakie korzyści zapewniają szkolenia Copywriting

 

Obserwuj i korzystaj na FB
       Podziel się artykułem

Najchętniej wybierane artykuły

Inni także przeczytali

Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Video marketing - don't tell me, show me.
Video marketing - don't tell me, show me.
Rabat na start
- 10% na pierwsze szkolenie | W dowolnym terminie

Zadzwoń lub napisz i do zobaczenia!

Szybki kontakt

Zmienimy każde pytanie w wyczerpującą odpowiedź oraz ofertę dopasowaną do realnych potrzeb Twoje firmy. Zapraszamy do współpracy z gwarancją konkretnych umiejętności i praktycznej wiedzy!
Odwiedź
ul. Owidiusza 36/7
60-461 Poznań
Zadzwoń
Weź wiedzę na warsztat
Otwarte kursy marketingowe
Dane kontaktowe
Arena Szkoleń
Arena Szkoleń Spółka Z o.o
Siedziba spółki: ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań
NIP: 7811914594
REGON: 362380858
KRS: 0000573703
E-mail:  kontakt@arenaszkolen.pl
Tel.  +48 575 450 900

© Wszelkie prawa zastrzeżone | Arena Szkoleń

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Kliknij, aby wyrazić zgodę na ich użycie.