Kurs Joomla - Arena Szkoleń


Kurs Joomla

Szkolenie tworzenia stron internetowych

2-dniowe kurs w formie warsztatów

Projektuj efektowne i funkcjonalne strony Joomla

Wykorzystuj narzędzia, moduły i gotowe komponenty - bez konieczności tworzenia kodu.

Kreuj nowe rozwiązania, wzbogacaj treść i zdobywaj nowych Klientów.

Zdobądź nowe kompetencje i oszczędzaj na usługach agencji!

Podczas kursu zdobędziesz przydatne kompetencje, które:

  • natychmiast wykorzystasz w codziennej pracy
  • zapewnią Ci progres zawodowy
  • zwiększą Twoją osobistą wartość na rynku HR

Sprawdź szczegóły i program


Kurs Joomla – praktyczna formuła

Zajęcia odbywają się w komfortowej sali komputerowej wyposażonej w szybkie laptopy.

Nasz kurs to warsztatowe szkolenie w formie dynamicznej prezentacji, konkretnych przykładów oraz symulacji wszystkich procesów tworzenia strony internetowej – od instalacji Joomli, aż po uruchomienie witryny.

Zapewniamy ćwiczenia, szybki konsultacje oraz zestaw gotowych rozwiązań i dobrych praktyk IT.


Kurs Joomla – Twoje umiejętności

Nasze szkolenie wyposaży Cię w pakiet twardych umiejętności, dzięki którym będziesz samodzielnie projektować, budować i zarządzań stronami internetowymi w systemie Joomla.

Podczas kursu nauczysz się m.in.:

  • instalować Joomlę
  • organizować treść i jej strukturę
  • tworzyć kategorie, artykuły i nawigację
  • dodawać menu i paski boczne, zmieniając układ dzięki szablonom
  • używać modułów i komponentów
  • szukać i instalować wysokiej klasy rozszerzenia (płatne i darmowe)
  • tworzyć kopie zapasowe
  • integrować stronę z Social Media (m in. You Tube , FB, Twitter)
  • administrować kontami użytkowników i poziomami dostępu
  • tworzyć wielojęzykowe witryny
  • zmieniać wygląd strony za pomocą gotowych szablonów

Kurs Joomla – program

Moduł 1: Wstęp do Joomli

  • Joomla pod lupą
  • Planowanie strony A-Z (symulacja)
  • Omówienie cyklu wersji Joomli

Moduł 2: Instalacja Joomli

  • Zrozumienie procesu instalacji
  • Różnice pomiędzy instalacją na lokalnym serwerze i hostingiem
  • Omówienie dostępnych hostingów i wymagań serwerów
  • Instalowanie Joomli krok po kroku
  • Przywracanie Joomli z kopii zapasowych i przenoszenie na inne serwery

Moduł 3: Ogólny opis i omówienie Joomli

  • Omówienie interfejsu i nawigacji
  • Eksplorowanie responsywnego układu w Joomli
  • Modyfikowanie globalnej konfiguracji
  • Używanie menadżera mediów
  • Omówienie CASH - systemu dodawania treści w Joomli (Categorize, Add, Show)
  • Tworzenie treści w Joomli

Moduł 4: Tworzenie Kategorii

  • Planowanie i Tworzenie Kategorii dla strony
  • Publikowanie, odpublikowanie i przenoszenie do kosza

Moduł 5: Tworzenie artykułów i podstawy formatowania tekstu

  • Tworzenie artykułów w kategoriach
  • Formatowanie artykułów
  • Dodawanie, modyfikacja linków oraz ich semantyka
  • Dodawanie i optymalizacja zdjęć
  • Korzystanie z „Czytaj dalej”
  • Omówienie wyróżnionych artykułów
  • Publikowanie, „opublikowanie” i przenoszenie do kosza

Moduł 6: Tworzenie nawigacji (menu)

  • Zrozumienie i konfigurowanie menu
  • Linkowanie artykułów do menu
  • Zrozumienie relacji rodzic-potomek w menu
  • Konfigurowanie Blogu w menu
  • Zaawansowane opcje konfiguracji blogu i kategorii
  • Konfigurowanie listy kategorii
  • Zaawansowane konfigurowanie listy kategorii
  • Tworzenie Blogu, strony nowości i strony głównej
  • Publikowanie, odpublikowanie i przenoszenie do kosza
  • Tworzenie drugiego menu loginu i umieszczanie modułów w odpowiednich pozycjach
  • Tworzenie i zrozumienie aliasów
  • Przeorganizowanie menu
  • Dodawanie produktów i konfigurowanie rozwijanego menu
  • Konfigurowanie drugorzędnej nawigacji

Moduł 7: Zaawansowane formatowanie artykułów

  • Linkowanie do PDF'ów i innych dokumentów
  • Dzielenie i formatowanie długich artykułów, używając podziału strony i pluginu podziału strony
  • Konfigurowanie dopuszczalnych tagów w edytorze i opcji czyszczenia tekstu
  • Dodawanie filmów do artykułów z YouTube, Vimeo i wielu innych
  • Używanie zdjęć przypisanych do artykułów
  • Stylizowanie zdjęć (używając klas bootstrapa)
  • Ustawianie opcjii wyświetlania treści
  • Konfiguracja ustawień globalnych dla artykułów
  • Ustawienia opcji wyświetlania dla elementów nawigacji
  • Porównanie i omówienie czym różnią się: tytuł menu, tytuł artykułu i tytuł w przeglądarce
  • Włączanie, wyłączanie i konfiguracja nagłówków stron
  • Ustawienia i parametry widoku konfiguracji artykułu dla administratora (Front-End i Back-End)

Moduł 8: Formatowanie artykułów i używanie modułów

  • Konfiguracja modułów
  • Tworzenie modułu wyszukiwania
  • Tworzenie własnego modułu html
  • Modyfikacja modułu ścieżki powrotu (breadcrumbs)
  • Tworzenie modułu z losowym zdjęciem, banerem
  • Dołączanie modułów do artykułów za pomocą "load position"
  • Omówienie modułów administracyjnych

Moduł 9: Używanie komponentów

  • Używanie głównego komponentu treści
  • Używanie komponentu kontaktów
  • Formatowanie strony kontaktowej
  • Konfigurowanie CAPTCHA w formularzach
  • Tworzenie listy kontaktów
  • Formatowanie listy kontaktów
  • Używanie komponentu łączy i linków
  • Używanie komponentu przekierowań

Moduł 10: Używanie szablonów

  • Zmiana wyglądu strony przy użyciu szablonów
  • Ustawianie domyślnego szablonu i przypisywanie stylów do poszczególnych stron
  • Tworzenie nowych stylów szablonu
  • Dopasowywanie szablonów za pomocą CSS i HTML
  • Dodawanie stylów i klas CSS do edytora
  • Przedstawienie głównego szablonu Joomli – Hathor
  • Konfiguracja szablonu administracyjnego - Isis
  • Omówienie i możliwości wyboru szablonów od najpopularniejszych dostawców Joomli

Moduł 11: Tworzenie wielojęzykowej Strony w Joomla!

  • Omówienie i konfiguracja wielojęzyczności
  • Pobieranie i instalacja obcojęzycznej paczki językowej Joomla
  • Tworzenie obcego języka treści
  • Dopasowanie struktury kategorii do języka obcego
  • Tworzenie artykułów w języku obcym i dostosowanie rodzimych artykułów
  • Tworzenie nawigacji dla języków obcych
  • Zmiana, tworzenie i dopasowanie modułów do języków obcych
  • Tworzenie stylów szablonu dla języków obcych
  • Tworzenie modułu przełącznika języków
  • Publikowanie wtyczki - filtr języków
  • Debugowanie wielojęzycznej strony
  • Wyłączanie raportowania WAMP

Moduł 12: Poziomy Dostępu - Access Control List (ACL)

  • Wprowadzenie do ACL
  • Omówienie podstawowych grup dostępu w Joomli
  • Tworzenie użytkownika
  • Omówienie domyślnych poziomów dostępu
  • Konfiguracja treści dla zalogowanych użytkowników
  • Konfiguracja treści dla gości witryny
  • Konfiguracja rejestracji użytkownika i opcji
  • Konfiguracja wylogowania
  • Zaawansowana konfiguracja strony logowania i profilu użytkownika
  • Rozszerzanie profilów użytkownika
  • Praca z notatkami użytkowników

Moduł 13: Rozszerzanie Joomli

  • Omówienie strony z rozszerzeniami do Joomli - Extensions Directory
  • Instalacja i tworzenie kopii zapasowych z Akeeba Backup
  • Instalacja i tworzenie mapy strony z Xmap
  • Aktualizacja rozszerzeń

Moduł 14: Publikacja Strony i więcej

  • Przygotowanie strony do włączenia
  • Włączenie strony
  • Ustawianie strony w tryb offline i konfiguracja jego widoku
  • Omówienie procesu utrzymania strony i edycji z front-endu
  • Omówienie procesu kopii zapasowych po stronie hostingu i back-endu Joomli
  • Aktualizowanie Joomli

Moduł 15: Inne procesy nawigacyjne

  • System tagowania
  • Powiązane artykuły
  • Najnowsze pozycje
  • Polecane artykuły
  • Losowe artykuły

Moduł 16: Integracja z Social Media

  • Facebook
  • You Tube
  • Twitter

Wybierz narzędziowy kurs Joomla – warsztatowe szkolenie tworzenia stron WWW

Zarezerwuj miejsce już teraz

Zapraszamy po praktyczne umiejętności

 

Zaznacz jeśli jesteś także Uczestnikiem

Dodaj kolejnego uczestnika

Szkolenie finansowane jest ze środków publicznych i podlega zwolnieniu z VAT
W siedzibie Twojej firmy
? PLN netto
Do ustalenia

Agenda

  • Dni szkoleniowe: 2
  • Dzień I: 9:00-16:00
  • Dzień II: 9:00-16:00

CENA OBEJMUJE:

  • 16 godzin szkoleniowych
  • 2 apetyczne lunche
  • energetyczne przerwy kawowe
  • przydatne materiały szkoleniowe
  • certyfikat ukończenia szkolenia

Korzysci

  • Konkretne umiejętności
  • Przydatna wiedza
  • Rozwój zawodowy
  • Oszczędności na outsourcingu
  • Samowystarczalność biznesowa

Metody

  • Symulacje projektowe
  • Przydatne Case Studies
  • Konkretne przykłady
  • Szybkie konsultacje 1:1
  • Audyt stron WWW Uczestników
  • Ćwiczenia indywidualne
  • Testy kompetencji

Na życzenie rezerwujemy Hotel

Warunki rezerwacji szkolenia

  1. Na podstawie przesłanych przez stronę internetową danych, Arena Szkoleń przygotowuje formularz zgłoszeniowy w formacie pdf. Warunkiem rezerwacji miejsca na szkoleniu jest przesłanie podpisanego dokumentu w postaci SKANU na adres mailowy kontakt@arenaszkolen.pl lub pocztą na adres Arena Szkoleń, ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań.
  2. Aby potwierdzić uczestnictwo należy także dokonać wpłaty całości należności za szkolenie w wyznaczonym terminie na podstawie przesłanej przez Arenę Szkoleń faktury pro forma.
  3. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w szkoleniu, Arena Szkoleń nie zwraca wpłaty dokonanej na poczet szkolenia. Możliwe jest jednak zgłoszenie zastępstwa Uczestnika.
  4. W przypadku nie wzięcia udziału w szkoleniu wpłacona zaliczka może zostać wykorzystana na inne szkolenie w innym terminie nie dłużej jednak niż w ciągu 3 miesięcy od daty dokonania płatności pod warunkiem pisemnego poinformowania o tym fakcie Areny Szkoleń.
  5. W przypadku odwołania szkolenia z winy Areny Szkoleń, wpłata zostaje zwrócona w całości.
  6. Wysłanie podpisanego formularza zgłoszeniowego w formie pdf jest równoznaczne z akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy Arena Szkoleń do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego.
  7. Przesłanie formularza zgłoszenia mailem lub pocztą tradycyjną oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach organizacyjnych i marketingowych przez Arena Szkoleń Filip Nocny z siedzibą w Poznaniu - kod pocztowy 60-461, ul. Owidiusza 36/7