Copywriting w e-commerce


Jak długo jesteś w stanie zatrzymać Klienta na Twojej stronie internetowej?
Oczywiście istnieje wiele sposobów, aby to zrobić. Jest jednak metoda dzięki której zrobisz to lepiej i bardziej efektywnie. Tą metodą jest zniewalający copywriting.
Prawda jest taka, że możesz mieć świetnie wyglądającą stronę internetową, najlepsze produkty oraz doskonałą jakość. Jeśli jednak opisy Twoich produktów nie będą przekonujące wówczas przegrywasz już na starcie.

W poniższym artykule poznasz najlepsze przykłady skutecznych opisów produktowych, które wynoszą sprzedaż na wyżyny. Dodatkowo podpowiemy Ci jak samemu możesz zrobić to dobrze.

Zaczynamy!

Jak tworzyć opisy produktów?

Jeśli tak jak większość e-sprzedawców używasz e-mail marketingu do „przeszktałcenia” subskrybentów w Klientów, a następnie w powracających Klientów to musisz wiedzieć, że nie jest to jedyny dostępny kanał do działań tego typu.
Często, dobry opis produktu jest wystarczający zwłaszcza dla potencjalnych Klientów.
Poniżej znajdziesz 5 fundamentalnych zasad dobrego copywritingu w e-commerce, które pozwolą Ci zwiększyć dochody jednocześnie zapewniając lepsze relacje z potencjalnymi Klientami.
Przyjrzyjmy się im.

 

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym – dowiedz się dla kogo piszesz.


Aby dowiedzieć się jak napisać zachwycający opis produktu musisz wiedzieć dla kogo go piszesz. Każda grupa docelowa ma swoją charakterystykę oraz unikalny zestaw fraz oraz zwrotów, które będą trafiały w sedno. Gruntowne poznanie grupy docelowej, jej wieku, zachowań oraz preferencji to obowiązkowe zadanie domowe, które po prostu musisz odrobić jeśli nie chcesz zaprzepaścić swojej szansy na dobrą sprzedaż.
Jeśli raz trafnie określisz dla kogo piszesz, osobowość Twojej firmy (nawet z poczuciem humoru) będzie naturalnie wpływała na Twój copywriting.

Skuteczny copywriting w e-commerce - Kido 

Firma, która bardzo dobrze zna swoich Klientów to Kido

 

copywriting w e-commerce

 Text by NocnyCopywriter

 

Kido jest producentem wyjątkowych rowerków biegowych. Dlaczego wyjątkowych? Bo czytając teksty na stronie oraz opisy produktów wydaje się jakby pisały je dzieci. Na próżno tu szukać zwrotów typu „nasze rowerki są idealne dla Twojego dziecka, bo…”. Zamiast sztywnego i nietrafionego przekazu dostajemy odrobinę szalone, kolorowe i hałaśliwe teksty, które mówią wprost „mamo/tato, kup mi ten rowerek! Chcę być jak rowerek KIDO: bajecznie kolorowy, zawadiacko śmigający na dwóch kółkach i wiecznie roześmiany”.

Skuteczny copywriting w e-commerce - Alkopoligamia


Kolejnym, doskonałym wręcz przykładem jest sklep Alkopoligamia. Zadanie domowe z rozpoznania grupy docelowej oraz konstruowania odpowiednich opisów produktów oceniamy na 6+! Opisy są absolutnie unikalne, nietypowe, śmieszne i angażujące.
My to kupujemy ;-)

copywriting w e-commerce

Nie-skuteczny copywriting w e-commerce - Vistula

Anty-przykładem opisu tego samego produktu może być np.: sklep Vistuli.
Treść nie dość, że jest krótka i z pewnością nie wyczerpuje tematu to w dodatku jest nudna i już po paru pierwszych słowach można zacząć ziewać…

 copywriting w e-commerce.

Kiedy więc walcząc o Klienta już na początku zmierzysz się z jego obiekcjami, w jak najbardziej naturalny, a zarazem nietypowy sposób –opisy Twoich produktów będą się pisały niejako same.

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym – wykorzystaj moc storytellingu. 


„Odkąd sięgam pamięcią zawsze chciałem być gangsterem. Wolałem zostać gangsterem niż Prezydentem Stanów Zjednoczonych”
„A teraz wybacz. Pójdę do domu i dostanę zawału’
„Nauczycielka w podstawówce powiedziała mi, że urodziłem się z dwoma mózgami i tylko połówką serca”


Co wspólnego mają powyższe zdania? Wszystkie są niezapomnianymi zdaniami otwierającymi. Narracja jest w stanie zrobić więcej niż zabawianie nas –narracja przenosi nas do wybranego świata – często w wir wydarzeń. Wciągający copywriting opisujący produkty „maluje” rzeczywistość czytelnika i ukazuje jak będzie wyglądało jego życie po podjęciu pożądanej akcji (czyli po dokonaniu zakupu).

RedBull doda Ci skrzydeł

Doskonałym przykładem są tutaj kampanie RedBulla. Napój energetyczny, który podobno dodaje skrzydeł każdy przekaz buduje na prostej zasadzie, która działa.
Zmęczenie, trudna sytuacja, ogromny wysiłek z którym człowiek może sobie nie poradzić. Nagle do akcji wkracza RedBull – dwa łyki tego cudownego napoju sprawiają, że nie ma rzeczy niemożliwych. W końcu RedBull doda Ci skrzydeł.

Kto z nas nie chciałby, aby czasem trudna rzeczywistość nagle stała się łatwa i przyjemna?

Siła storytellingu

Łącząc storytelling z opisami produktów – podwajasz ich moc. Ta forma treści będzie jeszcze bardziej widoczna i spójna jeśli przeniesiesz ją na swoją stronę internetową. Dobrym przykładem jest Hunk.
Hunk podsumowuje kim jest, dla kogo i dlaczego robią to co robią. Copywriting w tym stylu robi więcej niż tylko zapewnia, że odwiedzający stronę jest w odpowiednim miejscu – on przypomina, że właściciele również są ludźmi. Ze swoimi pasjami, umiejętnościami i marzeniami. Tak jak użytkownik strony – spotkali się z pewnym problemem i postanowili go rozwiązać.
Okazuje się więc, że Twój wymarzony Klient nie przyszedł do Ciebie za to co robisz (ze względu na produkt lub usługę), a za to dlaczego to robisz.
I nie ma na to lepszego sposobu, aniżeli zbudowanie odpowiedniej historii.

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym – hipnotyzujące nagłówki.


Ojciec reklamy oraz najbardziej znany i ceniony copywriter – David Ogilvy wiedział jak ważny w całej treści jest nagłówek. Według badań przeprowadzonych przez Copyblogger 8 na 10 osób przeczyta Twój nagłówek, a tylko 2 na 10 przeczytają tekst pod nim zawarty. Szokujące? Co więcej - na zainteresowanie do dalszego czytania masz nieco ponad 8 sekund uwagi czytelnika.
Co więc zrobić, aby Twoje nagłówki przykuwały uwagę?

  • Muszą być unikalne – jeśli chcesz się wyróżnić na hałaśliwym rynku marketingu online musisz się wyróżnić na tle konkurencji.

Które skarpetki wybierzesz?

copywriting w e-commerce.

Czy może…

Copywriting w e-commerce.

Dlaczego A? Ponieważ nagłówek jest bardziej charakterystyczny? Nietypowy i zaskakujący? Kto nazywa produkt „koszula krucza”? To przyciąga uwagę i wywołuje określone zainteresowanie.
Oczywiście do głosu dochodzi tu również znajomość grupy docelowej oraz trafności przekazu, który będzie poruszał odpowiednie struny.

  • Muszą być charakterystyczne – czy wiesz, że cyfry w nagłówkach generują 73% więcej zaangażowania w social mediach? Ważne, aby pokazać dla kogo tworzy Twoja marka – dla dynamicznych kobiet, wyważonych mężczyzn, dzieci uwielbiających sport lub poszukiwaczy przygód w każdym wieku. Odwiedzający Twoją stronę chcą wiedzieć szybciej niż natychmiast czy to jest miejsce dla nich oraz czy znajdą tu to czego szukają. Po co więc utrudniać ten etap znajomości?
  • Może być naglący – ponaglający komunikat umieszczony w nagłówku pomaga Klientom podjąć decyzję w obawie przed utratą pewnych korzyści. Na przykład „darmowa dostawa na nasze produkty dotyczy zamówień złożonych do 20 lipca”. Oczywiście Klienci nie zawsze ulegają komunikatom tego typu, jednak dla tych którzy wciąż się wahają może być on bodźcem, który przeważy w podjęciu decyzji.
  • Powinny znaleźć się w nim przydatne informacje – im więcej przydatnych informacji znajdzie się w nagłówku tym łatwiej kupującemu jest podjąć decyzję o zakupie – nic więc dziwnego, że wielu sprzedawców e-commerce używa praktycznych opisów swoich produktów już na poziomie nagłówka.

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym – częste przymiotniki i czasowniki.

Z badań przeprowadzonych przez Harvard Business School wynika, iż podania o przyjęcie na studia zawierające więcej przymiotników były wyżej oceniane oraz chętniej akceptowane w stosunku do podań, które skupiały się wyłącznie na „suchych faktach”.

Podobnie jest w copywritingu w e-commerce – to właśnie przymiotniki i czasowniki przenoszą Klienta wprost do oczekiwanego rezultatu. Aby Twoje opisy były jak najbardziej plastyczne zaprzyjaźnij się z przymiotnikami sensorycznymi, które zwizualizują treść. Poniżej dwa przykłady:

Comber z sarny vs soczysty comber z sarny w aksamitnym sosie z czerwonego wina i porzeczek


Proste? Wystarczy uruchomić wyobraźnię.
Jednak czasem zdarza się tak, że samo wywołanie emocji nie jest wystarczającym bodźcem, aby wywołać pożądane działanie. Według Garego Halberta musisz wziąć swojego Klienta za rękę i poprowadzić go dokładnie tam gdzie powinien iść. I jest to najlepsze podsumowanie tego co robimy w call2action czyli w wezwaniu do działania. Samo „dodaj do koszyka” nie jest tu wystarczające, ponieważ im dokładniejsze instrukcje przekażesz Klientowi tym łatwiej będzie mu to zrobić.


Poniżej kolejny przykład z e-sklepu z obuwiem dziecięcym


Dodaj do koszyka vs


Odrysuj stopę dziecka na kartce papieru, zmierz ją, porównaj z naszą tabelą rozmiarów, wybierz odpowiedni rozmiar i dodaj go do koszyka.


Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym – skup się na korzyściach, a nie na cechach. 

Klasyczna scena nie tylko z filmu, ale również z wielu rozmów rekrutacyjnych do działów sprzedaży. „Sprzedaj mi ten długopis”.
Jak sprzedać zwyczajną rzecz podobną do setek innych? Jaką linię obierzesz – opiszesz kształt, kolor, doświadczenie producenta? Czy też podkreślisz korzyści, które płyną z posiadania tego długopisu? Poniżej dwa przykłady:


Nasz długopis jest niezawodny, mały i ma piękny, szlachetny kolor vs


Wyobraź sobie taką sytuację – jesteś na ważnym spotkaniu podczas którego będziesz podpisywał kluczowe dokumenty. Ze swojej stylowej aktówki wyciągasz nasz długopis i pewnym ruchem ręki składasz podpis, który przypieczętuje nową umowę. Szlachetny kolor długopisu doskonale uzupełnia Twój stylowy garnitur, a jego niewielkie rozmiary świadczą o sile Twojego charakteru.

Jedno jest pewne – mało kogo interesuje jak będzie wyglądał ten długopis. Ważniejsze jest – co można dzięki niemu zyskać. W tym przypadku – szacunek, styl i pewność siebie.
Twoi Klienci chcą wiedzieć jak będzie wyglądało ich życie i gdzie znajdą się kiedy zdecydują się właśnie na Twój produkt.

Podsumowanie

Copywriting jak każda inna umiejętność wymaga wiele czasu, aby ją opanować.
Ale to nie oznacza, że nie możesz zacząć wprowadzać tych ulepszeń jeszcze dzisiaj. Niektóre zasady można wprowadzić niemalże natychmiast, innym trzeba poświęcić nieco więcej czasu – jednak wszystkie poprawią doświadczenie z pobytu na stronie Twojego e-sklepu.

 

Program szkolenia z Copywritingu Produktowego znajdziesz tutaj

Jeśli masz dodatkowe pytania - wyślij nam maila, zadzwoń do nas lub wyślij nam wiadomość, a my oddzwonimy do Ciebie :-)

 

Z pewnością zainteresuje Cię także:

Jak pisać oferty na Allegro?

Personalizacja Contentu - jak zmieni Twoją sprzedaż? 

Copywriting Human2Human - wywiad z Filipem Nocnym.

 

Obserwuj i korzystaj na FB
       Podziel się artykułem

Najchętniej wybierane artykuły

Inni także przeczytali

Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Jakich szkoleń potrzebują instytucje publiczne?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Komunikacja korporacyjna – co to jest?
Video marketing - don't tell me, show me.
Video marketing - don't tell me, show me.
Rabat na start
- 10% na pierwsze szkolenie | W dowolnym terminie

Zadzwoń lub napisz i do zobaczenia!

Szybki kontakt

Zmienimy każde pytanie w wyczerpującą odpowiedź oraz ofertę dopasowaną do realnych potrzeb Twoje firmy. Zapraszamy do współpracy z gwarancją konkretnych umiejętności i praktycznej wiedzy!
Odwiedź
ul. Owidiusza 36/7
60-461 Poznań
Zadzwoń
Weź wiedzę na warsztat
Otwarte kursy marketingowe
Dane kontaktowe
Arena Szkoleń
Arena Szkoleń Spółka Z o.o
Siedziba spółki: ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań
NIP: 7811914594
REGON: 362380858
KRS: 0000573703
E-mail:  kontakt@arenaszkolen.pl
Tel.  +48 575 450 900

© Wszelkie prawa zastrzeżone | Arena Szkoleń

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Kliknij, aby wyrazić zgodę na ich użycie.