Jak tworzyć Content bez Contentu? Co to jest repurposing content i jakie korzyści zapewnia? - Arena Szkoleń
Blog

Centrum wiedzy Areny Szkoleń

Content bez Contentu - czy to możliwe?

Wiesz już, że dostarczanie swoim czytelnikom, użytkownikom oraz followersom odpowiedniego Contentu jest jedyną drogą, która pomoże Ci zrealizować cel. Twoim celem powinno być zbudowanie wizerunku firmy jako eksperta w danej dziedzinie, skłonienie Klientów do interakcji oraz przywiązanie do marki.
Chcesz wiedzieć więcej?
Wczytaj się w szczegóły!


O tym dlaczego warto prowadzić bloga firmowego oraz jak robić to dobrze pisaliśmy tutaj. Wkroczyłeś więc na niełatwą ścieżkę blogowania. Na początku pisanie artykułów idzie Ci bardzo dobrze – tematów nie brakuje, wciąż masz pomysły na ciekawe artykuły, które będą pomocne dla Twoich czytelników.
Jednak w pewnym momencie pisanie przychodzi coraz trudniej. Znalezienie odpowiedniego tematu graniczy niemalże z cudem ponieważ masz wrażenie, że wyczerpałeś już wszystkie możliwości.

Skąd brać treści i jak tworzyć Content bez Contentu? 

To pytanie zadaje sobie absolutnie każdy autor bloga.
W pewnym momencie zastanawiasz się nawet czy najlepiej nie byłoby współpracować z copywriterem, agencją kreatywną lub influencerami. Oczywiście jest to pewien pomysł – jednak z pewnością nie najtańszy.


Odpowiedź jest bliżej niż myślisz – Ty sam możesz tworzyć Content bez Contentu. Tak! Zależy to tylko od Twojej pomysłowości oraz kreatywności.


Chcesz wiedzieć od czego powinieneś zacząć?

Content repurposing – co to jest? 


Content repurposing to nadawanie nowego życia istniejącemu już Contentowi. Warto dodać, że nowe życie oznacza również dotarcie do nowych grup odbiorców ze względu na dywersyfikację formy. Brzmi to, aż za dobrze, aby mogło być prawdziwe!


Content repurposing – case study.


Jesteśmy firmą szkoleniową. Na naszej stronie znajdziesz bloga w którym poruszamy tematy związane z profilem naszej działalności czyli Copywritingiem oraz Content Marketingiem. Wszystkie nasze działania prowadzą do edukacji naszych Klientów, wsparcia ich na wszystkich etapach działań marketingowych oraz szkolenia pracowników odpowiedzialnych za marketing, komunikację marek oraz szeroko pojęte pisanie profesjonalnych tekstów sprzedażowych.
Regularnie organizujemy szkolenia, jednak nie chcemy „zanudzać” naszych Klientów mało porywającą informacją o tym, że tego i tego dnia organizujemy szkolenie z…


Obieramy więc następującą drogę:


Krok 1
Podczas jednego ze szkoleń robimy krótką fotorelację i udostępniamy ją na naszym fanpage’u na Facebooku/Instagramie. Nasi fani widzą jak wygląda nasza praca. Zaangażowanie naszych fanów pod tym postem pozwala nam stwierdzić, że ta forma Contentu była trafna.


Krok 2
Podejmujemy więc decyzję o spisaniu relacji z całego szkolenia, która wraz z kolejnymi zdjęciami pojawi się na naszym blogu.


Krok 3
Kolejnym krokiem będzie relacja ze szkolenia, którą przygotujemy w naszym newsletterze, a tym samym dotrzemy do osób, które odwiedzają naszą stronę WWW, jednak nie są fanami naszego fanpage’a na Facebooku.


Krok 4
Przygotowujemy infografikę na której przedstawiamy najważniejsze statystyki ze szkolenia – ilość Uczestników, czas trwania poszczególnych modułów, ilość zrealizowanych ćwiczeń oraz liczbę wypitych kaw ;-) Infografikę publikujemy zarówno na naszym blogu jak i na fanpage’u.


Krok 5
Nagrywamy rozmowę z Trenerem i Uczestnikami, którzy dzielą się swoimi spostrzeżeniami, opiniami i pomysłami. To nagranie dystrybuujemy na naszym blogu oraz fanpage’u jako kolejne podsumowanie szkolenia.


Krok 6
Przygotowując się do kolejnego szkolenia wykorzystujemy wspomniane zdjęcie na baner reklamowy. Dzięki temu mamy zdjęcie w naturalnym kontekście co dodaje nam wiarygodności, a potencjalnym Uczestnikom – wizualizuje szkolenie.


Co nam dają te wszystkie działania?
Przede wszystkim ciekawą formę kolejnych materiałów – mamy materiały pisane, video i grafiki.


Oczywiście ich przygotowanie również zajmuje cenny czas, jednak są trzy powody dla których warto to zrobić:

 

  • Po pierwsze – są bardziej angażujące niż Content wyłącznie w formie artykułu;
  • Po drugie – nie mamy problemu z wymyśleniem kolejnego tematu na wpis lub post.
  • Po trzecie – dywersyfikujemy kanały dotarcia do różnych grup docelowych.

Jak tworzyć Content bez Contentu – case study nr 2.

 

Kolejną ścieżką, którą możesz (a nawet powinieneś!) wybrać jest zaprzyjaźnienie się z Google Analitics. Dzięki temu narzędziu możesz sprawdzić, które artykuły miały największą liczbę wyświetleń, jaki był średni czas Użytkownika na tej podstronie (to z kolei pozwoli Ci stwierdzić, czy artykuł był na tyle interesujący, że został przeczytany do końca) oraz czy wywołał zaangażowanie, które zaowocowało przeczytaniem kolejnych artykułów.


Znalazłeś więc artykuł, który warto poddać repurosingowi. Oto co możesz zrobić:

 

  • Przygotuj infografikę na której przedstawisz najważniejsze informacje z artykułu;
  • Wyselekcjonuj kluczowe zagadnienia i przygotuj je w formie cytatów, a następnie wykorzystaj na firmowym Twitterze lub Facebooku i Instagramie – uprzednio łącząc je z odpowiednią grafiką;
  • Przygotuj podcast lub rozmowę z autorem tekstu, który będzie uzupełnieniem artykułu;
  • Zbierz najbardziej popularne artykuły w danej dziedzinie i stwórz e-booka;
  • Oferuj e-booka nowym subskrybentom lub dodaj go do newslettera;

Tworzenie content stocku oraz evergreen contentu (wiecznie żywego contentu) to doskonała baza do wszelkich działań repurposingowych dla absolutnie każdej branży.

Z pewnością zainteresuje Cię także:

Co to jest Content Marketing?

Content Premium - co to jest?

10 mitów na temat Content Marketingu 

Nabliższe szkolenie z Copywritingu i Content Marketingu z Filipem Nocnym już 24 i 25 kwietnia. Szczegółowy program sprawdzisz tutaj

Wyszukiwarka

Lista artykułów

Warunki rezerwacji szkolenia

  1. Na podstawie przesłanych przez stronę internetową danych, Arena Szkoleń przygotowuje formularz zgłoszeniowy w formacie pdf. Warunkiem rezerwacji miejsca na szkoleniu jest przesłanie podpisanego dokumentu w postaci SKANU na adres mailowy kontakt@arenaszkolen.pl lub pocztą na adres Arena Szkoleń, ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań.
  2. Aby potwierdzić uczestnictwo należy także dokonać wpłaty całości należności za szkolenie w wyznaczonym terminie na podstawie przesłanej przez Arenę Szkoleń faktury pro forma.
  3. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w szkoleniu, Arena Szkoleń nie zwraca wpłaty dokonanej na poczet szkolenia. Możliwe jest jednak zgłoszenie zastępstwa Uczestnika.
  4. W przypadku nie wzięcia udziału w szkoleniu wpłacona zaliczka może zostać wykorzystana na inne szkolenie w innym terminie nie dłużej jednak niż w ciągu 3 miesięcy od daty dokonania płatności pod warunkiem pisemnego poinformowania o tym fakcie Areny Szkoleń.
  5. W przypadku odwołania szkolenia z winy Areny Szkoleń, wpłata zostaje zwrócona w całości.
  6. Wysłanie podpisanego formularza zgłoszeniowego w formie pdf jest równoznaczne z akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy Arena Szkoleń do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego.
  7. Przesłanie formularza zgłoszenia mailem lub pocztą tradycyjną oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach organizacyjnych i marketingowych przez Arena Szkoleń Filip Nocny z siedzibą w Poznaniu - kod pocztowy 60-461, ul. Owidiusza 36/7