SEO PR - skuteczne działania wizerunkowe w Internecie. - Arena Szkoleń
Blog

Centrum wiedzy Areny Szkoleń

SEO PR - skuteczne działania wizerunkowe w Internecie


Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego wybierasz produkt lub usługę firmy X, a nie Y? Co sprawia, że jesteś w stanie zapłacić więcej za produkt o identycznych cechach?
Dobre imię marki to jej najcenniejsze aktywa. Dobre opinie Klientów działają skuteczniej niż niejedna kampania reklamowa, a pozytywny wizerunek przekłada się również na wyniki finansowe. Oferując nawet droższe artykuły/usługi możesz wygrać z konkurencją, jeśli ta nie cieszy się dobrą opinią. Negatywny wizerunek firmy może zrujnować nawet najlepszy pomysł na biznes.


Chcesz wiedzieć więcej?
Wczytaj się w szczegóły!

SEO PRO – co to jest? 

SEO PR to wsparcie działań z zakresu Public Relations technikami SEO (pozycjonowania), tak aby pokazać firmę w jak najlepszym świetle. Jednym słowem jest to wsparcie działań wizerunkowych mechanizmami odpowiedzialnymi za widoczność Twojej marki w internecie. SEO PR polega na takim konstruowania materiałów PR, aby były one odpowiednio nasycone słowami kluczowymi w aspekcie targetu marki.


SEO PR – od czego zacząć?


Pierwszy krokiem, który podejmiesz musi być określenie grupy docelowej. Kluczowa jest również wiedza na temat tego czego szukają Twoi klienci oraz w jakich miejscach. Ta wiedza z kolei pozwoli Ci stworzyć listę narzędzi i miejsc, gdzie następnie będziesz mógł promować swoje teksty.
Im rzetelniej podejdziesz do tego etapu prac, tym lepiej zaplanujesz dalsze działania – od wyboru odpowiednich słów kluczowych po publikację treści we właściwych kanałach.


Lista słów i fraz kluczowych


Kolejnym etapem jest stworzenie listy słów kluczowych. Ten etap powinieneś potraktować dwutorowo. Korzystając z takich narzędzi jak Planer Słów Kluczowych w narzędziu Google Analitics sprawdzisz, które frazy w kontekście Twojej grupy docelowej cieszą się największą popularnością. Drugim aspektem jest analiza popularności już istniejących materiałów. Również w Google Analitics możesz sprawdzić po jakich frazach użytkownicy trafią na Twoją stronę, co daje Ci ogromną wiedzę na temat tego jak Twoją firmę postrzegają użytkownicy.
Jeśli notujesz dużo wejść poprzez artykuł ekspercki, pozytywny artykuł o Twoim produkcie lub usłudze możesz mieć pewność, że użytkownicy internetu postrzegają Twoją firmę w pozytywny sposób.
Jeśli jednak zauważasz, że największy ruch na Twojej stronie jest spowodowany negatywnym artykułem, opinią czy recenzjami – to ostatni moment, aby uruchomić działania SEO PR. Pamiętaj, że większy ruch na wybranych podstronach Twojej witryny www przekłada się na jej większą widoczność w sieci.
Warto więc zadbać o to, aby to co zobaczą Użytkownicy – było pozytywne.


Dodatkowe możliwości


Aby mieć pełen obraz tego jak Twoją firmę postrzegają użytkownicy internetu, przeprowadź jeszcze analizę informacji, które wyświetlą Ci się po wpisaniu następujących kombinacji:


Nazwa firmy + nazwa produktu np. Tradex + transport
Nazwa firmy + opinie
Nazwa firmy + portfolio

SEO PR – strategia działania

Kiedy znasz już doskonale swoją grupę docelową, frazy i słowa kluczowe oraz to w jakim kontekście są one widoczne w sieci zabierz się do opracowania właściwej strategii działania.

Działania SEO PR skupiają się na:

  • Lepszym pozycjonowaniu istniejących już stron, które zawierają pozytywne opinie
  • Tworzeniu zupełnie nowych treści oraz ich odpowiednie dystrybuowanie

Teraz czas na określenie celów, które chcesz osiągnąć dzięki SEO PR.

 

  • Czy zależy Ci na promocji marki, wybranych usług lub produktów?
  • Czy proces ten chcesz wesprzeć współpracą z mediami/blogerami/osobami aktywnymi na forach internetowych i w grupach eksperckich?

SEO PR – tworzenie treści oraz ich dystrybucja.

Odpowiednia treść (content) we współpracy z SEO oraz PR to pewny klucz do sukcesu. Rozpoczynając pracę nad treścią warto robić to z głową – proponować treść dopasowaną do grupy docelowej, naszpikowaną frazami kluczowymi, tak aby jej pozycjonowanie było jak najbardziej naturalne.

Pamiętaj, aby każdy tekst zawierał:

 

  • Tytuł artykułu zoptymalizowany pod kątem SEO
  • Frazy kluczowe powinny znajdować się w tekście zasadniczym w jak najbardziej naturalny sposób.
  • Opis i metadane – czyli to co wyświetla się pod linkiem do Twojego artykułu. Jeśli nie uzupełnisz tych pól sam w poprawny sposób, Google co prawda zrobi to za Ciebie jednak jakość będzie zdecydowanie niższa.

Dystrybucja treści

Masz już odpowiednio przygotowaną treść – czas zacząć ją promować. Im lepiej rozbudowana i przemyślana sieć dystrybucji tym większe szanse na szybie efekty Twoich działań.


Pamiętaj, że treści SEO PR możesz promować na:

 

  • Stronie www Twojej firmy
  • Blogu firmowym lub w sekcji aktualności – o tym czy warto prowadzić bloga firmowa oraz jak to robić pisaliśmy w tym artykule.
  • Portalach branżowych oraz w biurach prasowych
  • W Mediach Społecznościowych – jeśli posiadasz profil lub fanpage swojej marki

SEO PR – monitorowanie efektów.


Prowadzenie działań SEO PR jest z pewnością czasochłonne i kosztowne. Zaplanowanie i przeprowadzenie całej kampanii SEO PR powinno wiązać się ze stałym monitorowaniem efektów dla całej kampanii. Tylko w ten sposób będziesz w stanie ocenić czy Twoje działania przynoszą efekt na którym Ci zależy oraz czy było warto przeprowadzić kampanię tego typu.


Pomocne narzędzia


Monitorowanie treści w ramach kampanii SEO PR będzie łatwiejsze dzięki tym narzędziom:


WhitePress.pl – na WhitePress.pl możesz publikować materiały prasowe, artykuły eksperckie oraz dodatkowo założysz wirtualne biuro prasowe, dzięki któremu wysyłka materiałów będzie jeszcze łatwiejsza.
SemStorm – dzięki SemStorm szybko i skutecznie sprawdzisz pozycję swoich stron oraz artykułów po wybranych frazach kluczowych.
Brand24 i Google Alerts – trzymaj rękę na pulsie i bądź na bieżąco kiedy ktoś wspomina o Twojej firmie, artykułach lub porusza tematy, które są w sferze Twoich działań.

Z pewnością zainteresuje Cię także:

Co to jest Content Marketing?

Copywriting w marketingu firmy 

Blog firmowy jako integralna część strony WWW. Dlaczego warto i jak to robić?

 

Wyszukiwarka

Lista artykułów

Warunki rezerwacji szkolenia

  1. Na podstawie przesłanych przez stronę internetową danych, Arena Szkoleń przygotowuje formularz zgłoszeniowy w formacie pdf. Warunkiem rezerwacji miejsca na szkoleniu jest przesłanie podpisanego dokumentu w postaci SKANU na adres mailowy kontakt@arenaszkolen.pl lub pocztą na adres Arena Szkoleń, ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań.
  2. Aby potwierdzić uczestnictwo należy także dokonać wpłaty całości należności za szkolenie w wyznaczonym terminie na podstawie przesłanej przez Arenę Szkoleń faktury pro forma.
  3. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w szkoleniu, Arena Szkoleń nie zwraca wpłaty dokonanej na poczet szkolenia. Możliwe jest jednak zgłoszenie zastępstwa Uczestnika.
  4. W przypadku nie wzięcia udziału w szkoleniu wpłacona zaliczka może zostać wykorzystana na inne szkolenie w innym terminie nie dłużej jednak niż w ciągu 3 miesięcy od daty dokonania płatności pod warunkiem pisemnego poinformowania o tym fakcie Areny Szkoleń.
  5. W przypadku odwołania szkolenia z winy Areny Szkoleń, wpłata zostaje zwrócona w całości.
  6. Wysłanie podpisanego formularza zgłoszeniowego w formie pdf jest równoznaczne z akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy Arena Szkoleń do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego.
  7. Przesłanie formularza zgłoszenia mailem lub pocztą tradycyjną oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach organizacyjnych i marketingowych przez Arena Szkoleń Filip Nocny z siedzibą w Poznaniu - kod pocztowy 60-461, ul. Owidiusza 36/7