Content Marketing - wywiad z Filipem Nocnym. - Arena Szkoleń
Blog

Centrum wiedzy Areny Szkoleń


Czym jest Content Marketing, czy klasyczna reklama wciąż jest efektywna oraz czego potrzebuje każda firma, aby uruchomić skuteczną kampanię Content Marketingową?
Na te wszystkie pytania, w trzeciej części naszego wywiadu, odpowie Filip Nocny – jeden z najbardziej cenionych Copywriterów oraz trener najpopularniejszego szkolenia w naszym portfolio „Copywriting & Content Marketing”.

Arena Szkoleń: Od kilku lat panuje boom na Content Marketing. Dlaczego?


Filip Nocny: Z kilku ważnych powodów.


Po pierwsze treść decyduje o miejscu w wyszukiwarce Google. Rewolucja w pozycjonowaniu polegająca na premiowaniu wartościowego contentu spowodowało, że wiele firm po prostu musiało przełączyć swoją strategię na Content Marketing.
Po drugie gigantyczna konkurencja spowodowała, że firmy zaczęły tracić swoje USP, a sposób opowiadania o marce, produktach i usługach z powodzeniem zastępuje, kreuje lub wzmacnia ich unikalne cechy. Czasami content, który powstaje w ramach kampanii sam w sobie staje się produktem o dużej wartości komercyjnej.


Arena Szkoleń: Wynika z tego, że czasy klasycznej reklamy się kończą.


Filip Nocny: Jak zwykle wszystko zależy od branży. Jednak badania wykazują, że Inbound, czyli marketing przychodzący wygrywa z klasyczną reklamą, a około 75% wszystkich użytkowników Internetu woli poznawać i wybierać produkty bazując na wartościowej treści.
Co więcej Content Marketing zapewnia interakcję z potencjalnymi Klientami i angażuje Odbiorców sprawiając, że z przyjemnością stają się ambasadorami marki i spełniają wiele zadań marketingowych.


Co bardzo ważne Content Marketing realnie kreuje osobowość marki i buduje trwałe relacje zapewniając Klientom pakiet wartości, takich jak bezpłatna edukacja, rozrywka lub grywalizacja.
Tym samym Content Marketing zwiększa zasięg oferty i zdywersyfikuje potencjał biznesowy otwierając firmy na nowe grupy docelowe, o których managerowie wcześniej w ogóle nie myśleli.


Arena Szkoleń: Co jest potrzebne, aby uruchomić dobrą kampanię?


Filip Nocny: W przestrzeni marketingowej hasło Content is a King jest wszechobecne. Sama treść to jednak tylko 1/3 sukcesu. Aby uruchomić kampanię potrzebne są aż 3 elementy.


Arena Szkoleń: Jakie konkretnie?


Filip Nocny: Przede wszystkim Premium Content, czyli unikalna i wartościową treść w postaci tekstów, video, infografik, zdjęć, czy nawet miejskiego ambientu.
Po drugie kanały dystrybucji treści, czyli strony WWW, blogi, portale, kanały VIDEO, huby, Social Media, kanały tradycyjne – radio, prasa, telewizja oraz wszystkie formy BTL.
Trzecim elementem jest system automatyzacji marketingu, który zarządza contentem w sposób behawioralny.

Arena Szkoleń: Czy mógłby Pan to wyjaśnić?


Filip Nocny: Chodzi o systemy zarządzania treścią, które analizują zachowanie Odbiorców Contentu oraz dostarczają im automatycznie treść skorelowaną z ich zachowaniem na stronie WWW, na kanałach społecznościowych, czy reakcjami na akcje marketingowe. Krótko mówiąc, jeśli użytkownik przeglądał oferty wakacji na Kubie, to system może wysłać mu wkrótce ciekawy przewodnik po Karaibach lub ranking klubów w Panamie.


Arena Szkoleń: Dziękuję za spotkanie. Już niedługo na naszym blogu kolejne ciekawe wywiady z ekspertami.


Filip Nocny - Strateg komunikacji, Copywriter, Content Marketing Manager i trener - Dyrektor kreatywny agencji Nocny Copywriter. Na swoim zawodowym koncie posiada ponad 300 kreatywnych projektów zrealizowanych dla wielkich korporacji i małych firm, wiele koncepcji Storytellingowych, kilkanaście scenariuszy reklam telewizyjnych oraz ponad 1200 godzin szkoleniowych.


Najbliższe szkolenia z Filipem Nocnym:

Kurs Copywritingu: 23-24 lutego 2017, Warszawa - szczegółowy program & zapisy znajdziesz tutaj

Copywriting & Content Marketing: 9-10 marca 2017, Warszawa - szczegółowy program & zapisy znajdziesz tutaj


Z pewnością zainteresuje Cię także:

Copywriting - I część wywiadu z Filipem Nocnym

Copywriting Human2Human - II część wywiadu z Filipem Nocnym

Copywriting w marketingu firmy 

Wyszukiwarka

Lista artykułów

Warunki rezerwacji szkolenia

  1. Na podstawie przesłanych przez stronę internetową danych, Arena Szkoleń przygotowuje formularz zgłoszeniowy w formacie pdf. Warunkiem rezerwacji miejsca na szkoleniu jest przesłanie podpisanego dokumentu w postaci SKANU na adres mailowy kontakt@arenaszkolen.pl lub pocztą na adres Arena Szkoleń, ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań.
  2. Aby potwierdzić uczestnictwo należy także dokonać wpłaty całości należności za szkolenie w wyznaczonym terminie na podstawie przesłanej przez Arenę Szkoleń faktury pro forma.
  3. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w szkoleniu, Arena Szkoleń nie zwraca wpłaty dokonanej na poczet szkolenia. Możliwe jest jednak zgłoszenie zastępstwa Uczestnika.
  4. W przypadku nie wzięcia udziału w szkoleniu wpłacona zaliczka może zostać wykorzystana na inne szkolenie w innym terminie nie dłużej jednak niż w ciągu 3 miesięcy od daty dokonania płatności pod warunkiem pisemnego poinformowania o tym fakcie Areny Szkoleń.
  5. W przypadku odwołania szkolenia z winy Areny Szkoleń, wpłata zostaje zwrócona w całości.
  6. Wysłanie podpisanego formularza zgłoszeniowego w formie pdf jest równoznaczne z akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy Arena Szkoleń do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego.
  7. Przesłanie formularza zgłoszenia mailem lub pocztą tradycyjną oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach organizacyjnych i marketingowych przez Arena Szkoleń Filip Nocny z siedzibą w Poznaniu - kod pocztowy 60-461, ul. Owidiusza 36/7