Arena Szkoleń: Co to jest Copywriting Human2Human?
Filip Nocny: Spróbuję odpowiedzieć w wersji H2H, czyli po ludzku. Według wielu analiz większość potencjalnych Klientów lepiej reaguje na przyjazne i obrazowe teksty niż suchy przekaz w wersji „Nasze usługi spełniają oczekiwania najbardziej wymagających klientów”. Krótko mówiąc H2H to konwersyjna alternatywa dla sztywnego języka B2B. Chodzi o zastąpienie warty marketingowej komunikacją, która zapewnia interakcję oraz zaangażowanie Odbiorców.
Arena Szkoleń: Czy mogę prosić o jakiś konkretny przykład?
Filip Nocny: Oczywiście. Podam dwa klasyczne:
Szanowni Państwo – Witaj po stronie praktycznej wiedzy
Zapewniamy usługi dopasowane do indywidualnych potrzeb. Vs. Znamy i rozumiemy potrzeby naszych Klientów, dlatego także od Ciebie przejmiemy wszystkie obowiązki związane z wynajem i obsługą nieruchomości w ramach kompleksowej oferty idealnie dopasowanej do Twoich potrzeb.
Arena Szkoleń: A co ze stylistyką? W niektórych branżach chyba nie da się tego zrobić.
Filip Nocny: Wręcz przeciwnie. Miałem okazję współpracować z jednym z największych w Polsce wydawnictw prawniczych oraz tworzyć wiele projektów dla branży finansowej z wysokiej półki. W testach okazywało się, że potencjalni Klienci wybierają elegancką, przyjazną i obrazową narrację, a nie surowy przekaz, który buduje dystans i w zasadzie nic nie mówi.
Arena Szkoleń: Skąd wzięła się narracja Human 2 Human?
Filip Nocny: Chyba sama z siebie. Kilkanaście lat temu zaczęła zacierać się granica między narracją B2B, a B2C. Marketingowcy wiążą to zjawisko z rozwojem mediów społecznościowych oraz erą Content Marketingu. Szczegółowo o tym zjawisku pisze Bryan Kramer w książce „There is no B2B or B2C: It’s Human to Human”, w której w bardzo ciekawy sposób pokazuje, jak zimna komunikacja B2B i B2C ewoluuje w kierunku H2H.
Arena Szkoleń: Czy Klienci chętnie decydują się na Copywriting w wersji H2H?
Filip Nocny: W większości tak, jednak jest grupa Klientów, która wyznaje zasadę im trudniej, tym lepiej. Ja z kolei wyznaję zasadę, że o wszystkim decyduje grupa docelowa i wyniki badań. Jeśli na Odbiorców działa zimny przekaz B2B, to właśnie taki stworzę, ponieważ o skuteczności Copywritingu nie decydują trendy, tylko wymierne efekty.
Arena Szkoleń: Dziękujemy za rozmowę. Już za tydzień kolejna część naszego wywiadu - tym razem porozmawiamy o Content Marketingu.
Filip Nocny - Strateg komunikacji, Copywriter, Content Marketing Manager i trener - Dyrektor kreatywny agencji Nocny Copywriter. Na swoim zawodowym koncie posiada ponad 300 kreatywnych projektów zrealizowanych dla wielkich korporacji i małych firm, wiele koncepcji Storytellingowych, kilkanaście scenariuszy reklam telewizyjnych oraz ponad 1200 godzin szkoleniowych.
Najbliższe szkolenia z Filipem Nocnym:
Kurs Copywritingu: 23-24 lutego, Warszawa - szczegółowy program & zapisy znajdziesz tutaj
Copywriting & Content Marketing: 9-10 marca, Warszawa - szczegółowy program & zapisy znajdziesz tutaj
Z pewnością zainteresuje Cię także:
Pierwsza część wywiadu z Filipem Nocnym pt. "Dlaczego copywriting jest najważniejszy?
Jak pisać teksty na stronę internetową
Szkolenia Copywriting pod lupą