Copywriting Human2Human - wywiad z Filipem Nocnym. - Arena Szkoleń
Blog

Centrum wiedzy Areny Szkoleń

Czym jest Copywriting Human2Human, czy pasuje do każdej branży oraz co o Copywritingu Human2Human myślą sami Klienci?
Na te wszystkie pytania, w drugiej części naszego wywiadu, odpowie Filip Nocny - jeden z najbardziej cenionych copywriterów oraz trener naszego najpopularniejszego szkolenia „Copywriting i Content Marketing”.


Arena Szkoleń: Co to jest Copywriting Human2Human?


Filip Nocny: Spróbuję odpowiedzieć w wersji H2H, czyli po ludzku. Według wielu analiz większość potencjalnych Klientów lepiej reaguje na przyjazne i obrazowe teksty niż suchy przekaz w wersji „Nasze usługi spełniają oczekiwania najbardziej wymagających klientów”. Krótko mówiąc H2H to konwersyjna alternatywa dla sztywnego języka B2B. Chodzi o zastąpienie warty marketingowej komunikacją, która zapewnia interakcję oraz zaangażowanie Odbiorców.


Arena Szkoleń: Czy mogę prosić o jakiś konkretny przykład?


Filip Nocny: Oczywiście. Podam dwa klasyczne:


Szanowni Państwo – Witaj po stronie praktycznej wiedzy


Zapewniamy usługi dopasowane do indywidualnych potrzeb. Vs. Znamy i rozumiemy potrzeby naszych Klientów, dlatego także od Ciebie przejmiemy wszystkie obowiązki związane z wynajem i obsługą nieruchomości w ramach kompleksowej oferty idealnie dopasowanej do Twoich potrzeb.


Arena Szkoleń: A co ze stylistyką? W niektórych branżach chyba nie da się tego zrobić.


Filip Nocny: Wręcz przeciwnie. Miałem okazję współpracować z jednym z największych w Polsce wydawnictw prawniczych oraz tworzyć wiele projektów dla branży finansowej z wysokiej półki. W testach okazywało się, że potencjalni Klienci wybierają elegancką, przyjazną i obrazową narrację, a nie surowy przekaz, który buduje dystans i w zasadzie nic nie mówi.


Arena Szkoleń: Skąd wzięła się narracja Human 2 Human?


Filip Nocny: Chyba sama z siebie. Kilkanaście lat temu zaczęła zacierać się granica między narracją B2B, a B2C. Marketingowcy wiążą to zjawisko z rozwojem mediów społecznościowych oraz erą Content Marketingu. Szczegółowo o tym zjawisku pisze Bryan Kramer w książce „There is no B2B or B2C: It’s Human to Human”, w której w bardzo ciekawy sposób pokazuje, jak zimna komunikacja B2B i B2C ewoluuje w kierunku H2H.


Arena Szkoleń: Czy Klienci chętnie decydują się na Copywriting w wersji H2H?


Filip Nocny: W większości tak, jednak jest grupa Klientów, która wyznaje zasadę im trudniej, tym lepiej. Ja z kolei wyznaję zasadę, że o wszystkim decyduje grupa docelowa i wyniki badań. Jeśli na Odbiorców działa zimny przekaz B2B, to właśnie taki stworzę, ponieważ o skuteczności Copywritingu nie decydują trendy, tylko wymierne efekty.

 

Arena Szkoleń: Dziękujemy za rozmowę. Już za tydzień kolejna część naszego wywiadu - tym razem porozmawiamy o Content Marketingu.

 

Filip Nocny - Strateg komunikacji, Copywriter, Content Marketing Manager i trener - Dyrektor kreatywny agencji Nocny Copywriter. Na swoim zawodowym koncie posiada ponad 300 kreatywnych projektów zrealizowanych dla wielkich korporacji i małych firm, wiele koncepcji Storytellingowych, kilkanaście scenariuszy reklam telewizyjnych oraz ponad 1200 godzin szkoleniowych.

Najbliższe szkolenia z Filipem Nocnym:

Kurs Copywritingu: 23-24 lutego, Warszawa - szczegółowy program & zapisy znajdziesz tutaj

Copywriting & Content Marketing: 9-10 marca, Warszawa - szczegółowy program & zapisy znajdziesz tutaj

 

Z pewnością zainteresuje Cię także:

Pierwsza część wywiadu z Filipem Nocnym pt. "Dlaczego copywriting jest najważniejszy?

Jak pisać teksty na stronę internetową 

Szkolenia Copywriting pod lupą

 

 

 

 

Wyszukiwarka

Lista artykułów

Warunki rezerwacji szkolenia

  1. Na podstawie przesłanych przez stronę internetową danych, Arena Szkoleń przygotowuje formularz zgłoszeniowy w formacie pdf. Warunkiem rezerwacji miejsca na szkoleniu jest przesłanie podpisanego dokumentu w postaci SKANU na adres mailowy kontakt@arenaszkolen.pl lub pocztą na adres Arena Szkoleń, ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań.
  2. Aby potwierdzić uczestnictwo należy także dokonać wpłaty całości należności za szkolenie w wyznaczonym terminie na podstawie przesłanej przez Arenę Szkoleń faktury pro forma.
  3. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w szkoleniu, Arena Szkoleń nie zwraca wpłaty dokonanej na poczet szkolenia. Możliwe jest jednak zgłoszenie zastępstwa Uczestnika.
  4. W przypadku nie wzięcia udziału w szkoleniu wpłacona zaliczka może zostać wykorzystana na inne szkolenie w innym terminie nie dłużej jednak niż w ciągu 3 miesięcy od daty dokonania płatności pod warunkiem pisemnego poinformowania o tym fakcie Areny Szkoleń.
  5. W przypadku odwołania szkolenia z winy Areny Szkoleń, wpłata zostaje zwrócona w całości.
  6. Wysłanie podpisanego formularza zgłoszeniowego w formie pdf jest równoznaczne z akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy Arena Szkoleń do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego.
  7. Przesłanie formularza zgłoszenia mailem lub pocztą tradycyjną oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach organizacyjnych i marketingowych przez Arena Szkoleń Filip Nocny z siedzibą w Poznaniu - kod pocztowy 60-461, ul. Owidiusza 36/7