Content premium, czyli ekskluzywne treści, dostępny są tylko dla wybranych użytkowników dzięki czemu precyzyjnie trafia w potrzeby swojej grupy docelowej.
Aby uzyskać dostęp do specjalistycznej wiedzy, materiałów, wskazówek czy poradników trzeba jednak dać coś od siebie.
Chcesz wiedzieć więcej?
Wczytaj się w szczegóły!
Content premium – najnowsze wyniki badań
Najnowsze badania przeprowadzone przez IRCenter pokazują, że zdecydowana większość internautów poszukuje w sieci ekskluzywnych treści. Aż 73% użytkowników jest w stanie odwdzięczyć się za content premium.
Zastanawisz się jak?
· 66% użytkowników poda swój adres e-mail w zamian za dostęp do wybranej treści
· 21% udostępni tą treść w mediach społecznościowych (fb, tweeter)
· 20% zapłaci za dostęp (jednorazowo lub w ramach abonamentu)
Jak widać możliwość dostępu do ekskluzywnej treści to kusząca perspektywa, która daje pierwszeństwo w wyścigu po wiedzę oraz nowinki.
Content premium – co go wyróżnia?
Content premium to w skrócie wyższy poziom content marketingu dzięki któremu jeszcze precyzyjniej trafisz w potrzeby swojej grupy docelowej.
Czy wiesz co go wyróżnia?
Content premium jest:
· Unikalny – content premium jest unikalny nie tylko ze względu na treść, która nie jest duplikowana ani kopiowana. To przekazanie contentu w zupełnie nowy sposób. W contencie premium nie ma miejsca na zwykłe definicje – zastąp je przydatnymi case studies, raportem, analizą lub ciekawą infografiką. Przemów do swoich odbiorów zupełnie nowym językiem.
· Wartościowy – content premium musi posiadać wartość merytoryczną, która zaspokoi potrzebę oraz głód wiedzy. Wartość edukacyjna, informacyjna, doradcza oraz rozrywkowa sprawia, że stajesz w roli eksperta i mentora.
· Wiarygodny – w myśl zasady „don’t tell me – show me” pokaż swoim odbiorcom to, co chciałbyś opisać. Chcesz opublikować bardzo ważne wyniki najnowszych badań? Zamiast pisać przydługie elaboraty, przedstaw je za pomocą wykresów, grafik lub nakręć o tym podcast. Zaangażuj wyobraźnię odbiorców i stwórz content premium, który zapada w pamięć.
· Angażujący – dzięki wysoko wyspecjalizowanej treści możesz być pewien, że trafi ona do właściwej grupy docelowej, a co za tym idzie – Twój odbiorca chętniej się identyfikuje z tego typu treścią. To z kolei prowadzi do NOR czyli podjęcia przed Twojego czytelnika/klienta najbardziej oczekiwanej decyzji – zakupowej, zapisania się do newslettera, pozostawienia swoich danych kontaktowych itp.
· Wywołujący interakcję – w przekazie contentu premium pomiędzy nadawcą, a odbiorcą zachodzi interakcja, która praktycznie nie występuje w innych formach przekazu. Nadawca treści staje się doradcą, mentorem i autorytetem, natomiast odbiorca – aktywnie uczestniczy w tym procesie i jest jego integralną częścią.
· Dystrybuowany – odpowiednia dystrybucja contentu premium sprawia, że przekaz trafi dokładnie tam gdzie powinien. Być może nie do setek tysięcy odbiorców, którzy nie będą potrzebowali tego typu wiedzy, a do pasjonatów, zawodowców oraz ekspertów, którzy ze zdobytej wiedzy będą potrafili zrobić użytek. Dystrybucja oparta o dane behawioralne to precyzyjne narzędzie targetowania – dotarcia do wybranej grupy docelowej.
· Wartością pozycjonującą – algorytmy googlowskie bardzo precyzyjnie oceniają treść, którą udostępniasz na swojej stronie oraz blogu. W związku z tym – treści przydatne Twoim użytkownikom są po prostu wyżej oceniane przez Google, a co za tym idzie – Twoja pozycja w wynikach wyszukiwania będzie wyższa!
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Sprawdź program i zapisz się na najbliższe szkolenie
Z pewnością zainteresuje Cię także: