Dobry kurs dla rzeczników prasowych - Arena Szkoleń
Blog

Centrum wiedzy Areny Szkoleń

W obecnych czasach rola rzecznika prasowego to nie tylko reprezentowanie firmy w sytuacjach kryzysowych. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy lub instytucji, umiejętności copywriterskie oraz zarządzanie kontaktami z mediami to tylko niektóre z umiejętności profesjonalnego rzecznika prasowego. W małych i średnich firmach, jak i w instytucjach to najczęściej osoby o wykształceniu marketingowym przejmują obowiązki związane z PR-em. Jednak czy są do tego odpowiednio przygotowane? Aby pewnie działać, nie tylko w sytuacjach kryzysowych, warto zainwestować w doskonalenie swoich umiejętności. Jak powinien wyglądać program dobrego kursu dla rzeczników prasowych?

Rzecznik prasowy 

Kim jest?


Rzecznik prasowy to w praktyce multizadaniowy reprezentant firmy w kontaktach z mediami oraz otoczeniem na zewnątrz firmy. To specjalista copywriter, dziennikarz oraz manager, który sprawnie łączy wszystkie działania promocyjne i w odpowiedni sposób kreuje wizerunek firmy.


Do najważniejszych cech rzecznika prasowego należą:

 

  •  umiejętność poprawnej wypowiedzi oraz redakcji tekstów;
  • nienaganny wygląd oraz znajomość zasad savoir-vivre;
  •  umiejętność radzenia sobie w stresujących sytuacjach oraz panowanie nad emocjami;
  • zdolności organizacyjne;
  • umiejętności logicznego myślenia oraz erystyki;
  • prawidłowa praca z kamerą oraz mikrofonem.

Obowiązki rzecznika prasowego


Codzienne obowiązki rzecznika prasowego to pasjonująca praca twórcza. Budowanie spójnego wizerunku firmy oraz związanej z tym komunikacji to zaledwie wierzchołek góry lodowej.
Najważniejsze obowiązki rzecznika prasowego to:

 

  • kreowanie wizerunku firmy w oparciu o założone strategie;
  • skuteczna komunikacja z prasą;
  • stały kontakt z mediami oraz monitoring mediów;
  • znajomość prawa prasowego;
  • wystąpienia publiczne;
  • organizacja konferencji prasowych;
  • redakcja treści reklamowych;
  • kontrola treści, które przekazywane są mediom;
  • nadzór nad komunikacją wewnętrzną firmy;
  • działania PR również w internecie – Social Media w komunikacji oraz kreowaniu wizerunku firmy.

Dobre szkolenie dla rzeczników prasowych


Co powinno je wyróżniać?


Coraz więcej firm i instytucji zdaje sobie sprawę jak ważne jest budowanie spójnego wizerunku oraz właściwa komunikacja z otoczeniem. Jednak aby robić to dobrze, często brakuje fachowej wiedzy oraz umiejętności. Na rynku usług szkoleniowych nie brakuje kursów dla rzeczników prasowych, jednak skąd mieć pewność, że wybrany kurs spełni Twoje oczekiwania?


Sprawdź co powinno wyróżniać dobre szkolenie dla rzeczników prasowych:

  •  przemyślany program wkomponowany w prawdziwe potrzeby rzeczników;
  • Case studie’s odzwierciedlające realne sytuacje w codziennej pracy rzecznika; 
  • praktyczne ćwiczenia, w tym ćwiczenia z kamerą oraz mikrofonem, a następnie odsłuchy;
  • trening sytuacji kryzysowych, odpieranie ataków mediów oraz reakcja na czarny PR;
  • ćwiczenia copywriterskie, redakcja komunikatów prasowych, sprostowań oraz notek;
  • savoir-vivre, mowa ciała, dress code;
  • erystyka oraz umiejętność dyskusji;
  • wskazówki w kontaktach z mediami oraz w organizacji profesjonalnej konferencji prasowej;

Kurs rzecznik prasowy – trener 


Maksimum praktycznej wiedzy może przekazać wyłącznie doświadczony praktyk i coach w jednej osobie. Treści muszą być atrakcyjne i dynamiczne, a symulacje – jak najbardziej zbliżone do realiów pracy rzecznika.
Portfolio i opinie o firmie szkoleniowej to kolejne wskazówki, które pomogą Ci podjąć właściwą decyzję.

Sprawdź nasz kurs dla rzeczników prasowych

 

Z pewnością zainteresuje Cię także:

Jakie szkolenia są najlepsze?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Skuteczne metody szkoleniowe  

Wyszukiwarka

Lista artykułów

Warunki rezerwacji szkolenia

  1. Na podstawie przesłanych przez stronę internetową danych, Arena Szkoleń przygotowuje formularz zgłoszeniowy w formacie pdf. Warunkiem rezerwacji miejsca na szkoleniu jest przesłanie podpisanego dokumentu w postaci SKANU na adres mailowy kontakt@arenaszkolen.pl lub pocztą na adres Arena Szkoleń, ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań.
  2. Aby potwierdzić uczestnictwo należy także dokonać wpłaty całości należności za szkolenie w wyznaczonym terminie na podstawie przesłanej przez Arenę Szkoleń faktury pro forma.
  3. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w szkoleniu, Arena Szkoleń nie zwraca wpłaty dokonanej na poczet szkolenia. Możliwe jest jednak zgłoszenie zastępstwa Uczestnika.
  4. W przypadku nie wzięcia udziału w szkoleniu wpłacona zaliczka może zostać wykorzystana na inne szkolenie w innym terminie nie dłużej jednak niż w ciągu 3 miesięcy od daty dokonania płatności pod warunkiem pisemnego poinformowania o tym fakcie Areny Szkoleń.
  5. W przypadku odwołania szkolenia z winy Areny Szkoleń, wpłata zostaje zwrócona w całości.
  6. Wysłanie podpisanego formularza zgłoszeniowego w formie pdf jest równoznaczne z akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy Arena Szkoleń do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego.
  7. Przesłanie formularza zgłoszenia mailem lub pocztą tradycyjną oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach organizacyjnych i marketingowych przez Arena Szkoleń Filip Nocny z siedzibą w Poznaniu - kod pocztowy 60-461, ul. Owidiusza 36/7