1. GRZECH 1 – USP
Bardzo wielu pracowników działów marketingu i sprzedaży nie wie co wyróżnia jego firmę na tle konkurencji.
Czy wiesz co to jest USP? Co sprawia, ze Twoja firma wyróżnia się na tle konkurencji? Co nadaje jej unikalną osobowość biznesową? Jak wyeksponować i podkreślić USP w materiałach reklamowych, na stronie internetowej oraz w social media? Jak spojrzeć na swój biznes oczami Klienta i odpowiednio ukierunkować przekaz oraz treści marketingowe?
2. GRZECH 2 – BRAK JĘZYKA KORZYŚCI
Znaczna część pracowników działów marketingu nie potrafi posługiwać się językiem korzyści.
Co zyska Twój klient korzystając właśnie z Twoich usług i produktów? Dlaczego na Twojej stronie internetowej oraz we wszystkich materiałach reklamowych, nie pokazujesz korzyści jakie uzyska Twój klient kupując/współpracując właśnie z Tobą? Co to jest język korzyści i dlaczego warto go znać?
3. GRZECH 3 – NARRACJA SPRZECZNA Z OCZEKIWANIAMI I POTRZEBAMI GRUPY DOCELOWEJ
Pracownicy działu marketingu i sprzedaży nie potrafią precyzyjnie dopasować treści do charakteru grupy docelowej.
Twoja grupa docelowa to biznesmeni, kobiety 30+ a może fani muzyki klasycznej? Czy wiesz jak dostosować treści oraz jakim językiem operować na stronie oraz we wszystkich materiałach promocyjnych, aby trafić w sedno oczekiwań Twoich klientów?
4. GRZECH 4 – BRAK WYTYCZNYCH DOTYCZĄCYCH NARRACJI BIZNESOWEJ NA POZIOMIE CAŁEJ FIRMY
Zdecydowana większość pracowników działu marketingu nie wie jakie są standardy narracji biznesowej w jego firmie.
Brak unifikacji narracji biznesowej na poziomie całej firmy uniemożliwia Wam osiągnięcie zamierzonych celów? Brak spójnego kierunku dla wszystkich materiałów blokuje możliwość budowania jednolitego wizerunku? Jak zbudować i podtrzymać spójną narrację dla Twojego biznesu?
5. GRZECH 5 – BRAK SPÓJNEJ NARRACJI
Nawet w ramach swojego działu marketerzy nie potrafią utrzymać spójnej narracji marketingowej.
Brak wiedzy lub umiejętności sprawia, że pracownicy w dziale marketingu nie posługują się tymi samymi argumentami sprzedażowymi? W ich działaniach brakuje spójności i ciągłości? Jak sprawić, aby wszyscy pracownicy mówili tym samym językiem?
6. GRZECH 6 – TEKSTY I PRZEKAZ WBREW REGUŁOM KISS
Pracownicy działu marketingu używają zbyt zawiłego i niezrozumiałego języka.
Czy wiesz jak napisać tekst, aby przykuć uwagę zamiast sprawdzić, aby Klient szybko z niego zrezygnował? Co to jest KISS i jakie zasady warunkują pełną uwagę Twojego klienta?
7. GRZECH 7 – FORMALIZM PRZEKAZU
Większość marketerów usztywnia przekaz treści, stosując formy grzecznościowe nie trafiające do potencjalnego klienta.
Czy wiesz, że nowoczesna narracja H2H to podstawa copywritingu? Jak będziesz zwracał się do Klienta w swoich tekstach, aby czuł, że ta informacja nie trafiła do niego przypadkowo? Jakich zwrotów używać, aby nie budować komunikacyjnego muru?
8. GRZECH 8 – JESTEM CENTRUM WSZECHŚWIATA
Zdecydowana większość pracowników działu marketingu nie zna swojego otoczenia konkurencyjnego.
W codziennej pracy wszystko kręci się wokół Twojej firmy – to przecież oczywiste. Jednak, czy Twój klient myśli tymi samymi kategoriami? Jak wyjść z korporacyjnego egocentryzmu i spojrzeć na swój biznes oczami klienta?
9. GRZECH 9 – BRAK WIEDZY O PROFESJONALNEJ STRUKTURZE I KONWERSJI TREŚCI
Pracownicy działu marketingu nie przywiązują wagi do roli jaką odgrywa struktura i konwersja tekstu w projektowaniu treści na strony www oraz do materiałów promocyjnych.
Każdy tekst wygląda inaczej, jest sprzeczny z zasadami eye trackingu oraz psychologii reklamy? Materiały mówią o wszystkim i o niczym, owijają w bawełnę to, co istotne i dekoncentrują zamiast przykuwać uwagę i prowadzić odbiorcę za rękę? Jak budować profesjonalną strukturę treści?
10. GRZECH 10 – BRAK WIEDZY NA TEMAT ZNACZENIA COPYWRITINGU W POZYCJONOWANIU
Marketerzy pomijają fakt i znaczenie stosowania fraz SEO w pozycjonowaniu stron www.
Czy wiesz jakie znaczenie mają teksty www, treści zapleczowe, frazy SEO oraz optymalizacja struktury i treści strony w procesie pozycjonowania stron internetowych? Jakie znaczenie ma narzędzie white hat seo?
11. GRZECH 11 – GORSET, KTÓRY BLOKUJE KREATYWNE MYŚLENIE
Wielu marketerów uważa, iż raz sprawdzony szablon działania, który odniósł sukces może być stosowany w nieskończoność.
Think outside the box! Jak „wyjść z pudełka” w myśleniu o swojej firmie i produkcie? Dlaczego utarte schematy prezentacji, reklamy i treści nie przynoszą pożądanych efektów? Jak stanąć z boku i zmienić sposób myślenia o swojej ofercie?
12. GRZECH 12 – BRAK ZNAJOMOŚCI PODSTAWOWYCH TECHNIK NEUROMARKETINGU
Zdecydowana większość pracowników działów sprzedaży i marketingu w ogóle nie uważa neuromarketingu za sposób wywierania wpływu na klienta.
Dlaczego stosowanie nachalnego przekazu sprzedażowego zamiast delikatnej sugestii nie przynosi pożądanych efektów? Jak edukować i nakłaniać do kupna, aby Klient był przekonany o samodzielnie podjętej decyzji zakupowej?
13. GRZECH 13 – STRACH PRZED NOWOCZESNĄ NARRACJĄ
Marketerzy boją się wyjść poza ustalone schematy tworzenia narracji w treściach reklamowych.
Teksty na stronę internetową, formaty reklamowe, prezentacja produktów i usług w social media nie przynoszą efektów? Czy sposób w jaki piszesz i opowiadasz o swojej firmie ma znaczenie? Jak stworzyć historię, która emocjonalnie zaangażuje Twoich klientów i będzie Twoim najlepszym sprzedawcą?
14. GRZECH 14 - NIE BÓJ SIĘ NOWEGO!
Wielu pracowników działów marketingu uważa, że już nic nowego nie wymyślą więc… po co się starać?
Opór przed testowaniem nowych rozwiązań to pierwszy krok do końca biznesu. „Kto stoi w miejscu, ten się cofa” – znasz ten cytat? Masz nowy pomysł na usprawnienie procesu sprzedaży? Jak planować, testować i badać reakcję odbiorcy?
Wciąż masz więcej pytań niż odpowiedzi? Na szkoleniu z copywritingu i content marketingu wychodzimy poza utarte schematy, a wszystkie zagadnienia przetrenujemy na żywym organizmie Twojej firmy.
Otrzymasz praktyczne rozwiązanie gotowe do natychmiastowego wykorzystania w codziennej pracy.
Skutki grzechów, czyli co Cię czeka, jeśli niczego nie zmienisz?
1. Nie wyróżniasz się na tle konkurencji – zabolało? Niestety może być jeszcze gorzej.
2. Twojej firmie brakuje identyfikacji i wyrazistej osobowości biznesowej.
3. Brakuje Wam interakcji z odbiorcami.
4. Konwersja strony www jest słaba, co przekłada się na niską pozycję w wyszukiwarce.
5. Klienci nie przesuwają się po stronie internetowej tak jak tego oczekujesz.
6. Na swoje własne życzenie ograniczasz potencjał pozycjonujący stronę www.
7. Słabo wyeksponowane argumenty sprzedażowe nie zachęcają Klienta do podjęcia decyzji zakupowej.
8. Płaski i nudny przekaz, który nie angażuje odbiorców i nie zachęca do interakcji z Twoją firmą.
9. Narracja sprzedażowa nie jest powiązana z wartościami wizerunkowymi i promocyjnymi.
10. Strona internetowa i materiały promocyjne pozbawione są dynamiki.
11. Klient nie utożsamiania się z Twoją firmą.