SEO 2014 – nowe zasady pozycjonowania - Arena Szkoleń
Blog

Centrum wiedzy Areny Szkoleń

Prognozy Seo i Seeding (Zasiewanie)

Już w ostatnich dwóch latach zasady pozycjonowania uległy zmianom. Jednak rok 2014 potwierdza, że obecnie liczy się przede wszystkim współpraca z algorytmami, wartościowe teksty, profesjonalny Copywriting oraz przemyślany Content Marketing. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ Google to wyszukiwarka treści, a metody IT odchodzą w przeszłość.

Nowoczesne SEO

Opłacanie agencji SEO, które automatycznie pozycjonują strony internetowe szybko odchodzą w przeszłość. Płacenie agencji „od frazy” i „za efekty” nie zapewni trwałych korzyści (stałego miejsca w Google, wzrostu sprzedaży i pozytywnego efektu wizerunkowego. Dlaczego?

Google od kilku lat stawia przede wszystkim na wartościową treść, czyli Content Marketing. Systematyczne aktualizacje algorytmów (Panda, Pingwin, Koliber) zmuszają firmy do aktualizacji tekstów i systematycznej dodawaniu dobrych tekstów. Słowem chodzi o to, aby zmieniać wizytówkowe witryny w małe (a najlepiej duże) portale wiedzy, która jest wartościowa z punktu widzenia potencjalnego Klienta lub Internauty szukającego informacji na dany temat.

Dlaczego Google docenia dobre treści?

Przede wszystkim dlatego, że:

  • sam jest wyszukiwarką treści
  • 70% Internautów woli poznawać produkty poprzez wartościowe treści
  • niski poziom tekstów powoduje niską konwersję strony WWW i wysoki poziom odrzuceń (można to sprawdzić w Google Analytics)
  • Googlowi zależy na tym, aby strony znajdujące się wysoko były naprawdę wartościowe (wiarygodność sprawia, że firmy chętnie się reklamują).

Wartościowe zaplecze strony WWW – Useful SEO

Zaplecze strony WWW (blogi, „Aktualności”, FAQ, itp.) to podstawowe narzędzie pozycjonowania i marketingu treści. Należy jednak pamiętać, aby nie traktować go jako rezerwuar fraz SEO. Chodzi przede wszystkim o wartościową treść. Tylko wartościowe artykuły merytoryczne, pakiety wskazówek oraz edukacja zgodna z User Experience grupy docelowej sprawią, że Użytkownicy spędzą na stronie dużo czasu i będą polecać sobie linki do strony WWW.

Optymalizacja treści pod kątem SEO oraz właściwa implementacja w CMS to dopiero drugi (ale bardzo ważny) krok. Nie mnie jednak trzeba pamiętać: piszemy dla ludzi, a nie robotów SEO.

Zaplecze seo to za mało

Jak wynika z badań przeprowadzonych na branży E-Commerce budowanie zaplecza SEO jest jedynie fundamentem, na którym należy budować pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Zaplecza nie można traktować jak balon do nadmuchiwania, aby był jak największy. Chodzi o to, aby był przydatny (dostarcza naprawdę wartościowych informacji) oraz, aby korzystali z niego i potencjalni Klienci i zainteresowani Internauci. Jak to zrobić?

Chodzi o to, aby wzrastał dostęp do treści (SEEDING – ang. rozsiewanie), a zatem warto:

  • przekonywać właścicieli wartościowych stron do publikacji Twoich treści (merytorycznych, a nie reklamowych!)
  • publikować treści na portalach i kierować ruch na swoją WWW (im wyższa pozycja portalu tym lepiej. Marzeniem jest oczywiście artykuł na pierwszej stronie Onet.pl)
  • wykorzystywać Social Media (nie zapominaj o Google+)
  • warto aktywizować Klientów/Internautów do dzielenia się linkami (marketing wirusowy)

Podsumowanie

Copywriting i Contetn Marketing ma i będzie miał zasadnicze znaczenie dla SEO.

Jeśli chcesz zatem zaplanować strategię SEO oraz dobrze optymalizować treść z pewnością zainteresuje Cię szkolenie SEO.

Wyszukiwarka

Lista artykułów

Warunki rezerwacji szkolenia

  1. Na podstawie przesłanych przez stronę internetową danych, Arena Szkoleń przygotowuje formularz zgłoszeniowy w formacie pdf. Warunkiem rezerwacji miejsca na szkoleniu jest przesłanie podpisanego dokumentu w postaci SKANU na adres mailowy kontakt@arenaszkolen.pl lub pocztą na adres Arena Szkoleń, ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań.
  2. Aby potwierdzić uczestnictwo należy także dokonać wpłaty całości należności za szkolenie w wyznaczonym terminie na podstawie przesłanej przez Arenę Szkoleń faktury pro forma.
  3. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w szkoleniu, Arena Szkoleń nie zwraca wpłaty dokonanej na poczet szkolenia. Możliwe jest jednak zgłoszenie zastępstwa Uczestnika.
  4. W przypadku nie wzięcia udziału w szkoleniu wpłacona zaliczka może zostać wykorzystana na inne szkolenie w innym terminie nie dłużej jednak niż w ciągu 3 miesięcy od daty dokonania płatności pod warunkiem pisemnego poinformowania o tym fakcie Areny Szkoleń.
  5. W przypadku odwołania szkolenia z winy Areny Szkoleń, wpłata zostaje zwrócona w całości.
  6. Wysłanie podpisanego formularza zgłoszeniowego w formie pdf jest równoznaczne z akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy Arena Szkoleń do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego.
  7. Przesłanie formularza zgłoszenia mailem lub pocztą tradycyjną oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach organizacyjnych i marketingowych przez Arena Szkoleń Filip Nocny z siedzibą w Poznaniu - kod pocztowy 60-461, ul. Owidiusza 36/7