Szkolenia copywriting - korzyści - Arena Szkoleń
Blog

Centrum wiedzy Areny Szkoleń

Szkolenia z copywritingu? Potrzebne jak nigdy!

Obok identyfikacji wizualnej, copywriting staje się ważnym kodem identyfikującym, dzięki któremu marka wyróżnia się na tle konkurencji. Zarówno w biznesie, jak i w przestrzeni publicznej zainteresowanie szkoleniami z copywritingu systematycznie wzrasta. Dlaczego? Rośnie świadomość korzyści wynikających z redakcji profesjonalnych tekstów, które obok pozycjonowania i funkcji brandingowej zapewniają, m.in. realny wzrost poziomu sprzedaży. Sprawdź pełną listę korzyści wynikających z profesjonalnych szkoleń z copywritingu...

 

Szkolenie copywriting = konkretne korzyści

Szkolenia z Copywritingu dla świadomych

Jeszcze kilka lat temu administracja publiczna oraz firmy mniej chętnie inwestowały w szkolenia z copywritingu, jednak wzrastają świadomość w zakresie polityki brandingowej sprawia, że pracownicy działów marketingu coraz częściej uwzględniają copywriting na liście swoich potrzeb szkoleniowych.

  • Szkolenia z copywritingu bezpośrednio przekładają się na:
  • wyższy poziom sprzedaży,
  • unikalny wizerunek,
  • wzrost zainteresowania ze strony mediów,
  • modernizację polityki informacyjnej,
  • budowanie wartościowej społeczności konsumenckiej,
  • pozycjonowanie, czyli wyższą pozycję w wyszukiwarce Google,
  • oszczędności związane z outsourcingiem usług copywriterskich na zewnątrz. 

Wyższy poziom sprzedaży

  • Teksty na www i  e-commerce, reklamy ATL, materiały POS, e-marketing i Social Media przekładają się na wzrost sprzedaży gdy strategia komunikacji/copywritingu oparta o identyfikację realnych potrzeb klientów (badania focusowe, metoda Core Complex) oraz profesjonalne zasady copywritingu. 
  • Dokonanie rewolucji w firmowym copywritingu pomaga skutecznie koncentrować uwagę potencjalnych klientów na konkretnych korzyściach oraz USP (Unique Selling Proposition), które bardzo często są niewidoczne w gąszczu zbędnej i bezbarwnej narracji.
  • Tymczasem wyeksponowanie kluczowych elementów daje natychmiastowe rezultaty w postaci większej ilości telefonów, zapytań ofertowych oraz decyzji zakupowych. 

Unikalny wizerunek

  • Jeśli firma jest przeźroczysta, a jej przekaz promocyjny wtapia się w tło setek konkurencyjnych ofert, to szanse na przebicie się na rynku dzięki korzystnym cenom, profesjonalizmowi, szybkiemu serwisowi oraz "wartościom dodanym" są ograniczone.
  • Oczywiście istnieją branże, gdzie tylko i wyłącznie liczby i twarde argumenty decydują o decyzji zakupowej, nie mniej jednak w znacznej mierze to właśnie "opakowanie" jest jednym z kluczowych elementów całej oferty.
  • Aby pozytywnie wyróżnić się na tle konkurencji i stworzyć unikalny kod identyfikacyjny należy stworzyć narrację, która:
  • po pierwsze: będzie idealnie sprofilowana do oczekiwań grupy docelowej,
  • po drugie: złamie dotychczasowy schemat przekazu w konkretnej branży, jednak bez stosowania tzw. eksperymentu przerywania,
  • po trzecie: odzwierciedli prawdziwą "osobowość" firmy,
  • po czwarte: będzie spójna na każdym poziomie dystrybucji treści promocyjnych, informacyjnych i sprzedażowych,
  • po piąte: będzie na tyle charakterystyczna, że potencjalny klient zacznie kojarzyć przekaz, konkretne sformułowania oraz przede wszystkim - własne korzyści.

Szkolenia z copywritingu = wzrost zainteresowania mediów

  • Szkolenie z copywritingu daje pracownikom marketingu narzędzia, dzięki którym teksty informacje prasowe i artykuły przyciągają uwagę dziennikarzy oraz spełniają kryteria profesjonalnych materiałów PR. 

  • Stworzenie dobrej bazy mailingowej i dystrybucja oryginalnych aktualności branżowych i świeżych newsów daje szybkie efekty, ponieważ pomagamy w pracy dziennikarzom, którzy nie muszą przeprowadzać researchu i otrzymują tekst gotowy do implementacji na łamach czasopisma lub portalu. Wszyscy są zadowoleni:
  • - firma, ponieważ buduje swój wizerunek i dodatkowe źródło promocji,
  • - dziennikarz, ponieważ ma mniej pracy,
  • - czytelnik/klient, ponieważ dowiedział się czegoś interesującego.

Szkolenie copywriting = modernizacja polityki informacyjnej

  • Cel jest jeden - tworzenie tekstów informacyjnych, redagowanych przyjaznym językiem przez pryzmat korzyści - na poziomie merytorycznym sprofilowanym do realnych potrzeb odbiorcy.
  • Szkolenie z copywritingu pomaga Uczestnikom pisać dokładnie to, co chcą usłyszeć ich klienci. W związku z tym dobre szkolenie powinno uwzględniać tematykę związaną z ustaleniem zasad Content Strategy (CS) oraz User Experience (UX).
  • Dopiero w drugiej kolejności trener powinien przekazywać wiedzę dot. budowy pięter narracji opartej o system AIDA, regułę KISS, NOR, 5W i NLP.

Szkolenie z copywritingu - tworzenie społeczności konsumenckiej

  • Wbrew pozorom nie tylko teksty na Facebooku budują społeczność konsumencką wokół marki. Nie mniej jednak działania w zakresie Social Media należą w tym względnie do działań kluczowych.
  • Spójny copywriting pro konsumencki na poziomie FB i WWW ma na celu przyzwyczajenie odbiorcy do faktu, że nasza firma nie tylko sprzedaje usługę lub produkt, lecz także dostarcza wartościowych i przydatnych informacji, monitoruje dla nas rynek, udziela wskazówek i praktycznych porad, itp.
  • Copywriting konsumencki na poziomie strony internetowej nie tylko buduje wokół witryny i brandu pozytywny wizerunek, ale także zapewnia wyższy wskaźnik klikalności, który przekłada się na wyższą pozycję w wyszukiwarce Google.

Szkolenie z copywritingu - SEO i pozycjonowanie

  • Copywriting SEO, czyli naturalne pozycjonowanie pozwala firmom zaoszczędzić sporo pieniędzy na pozycjonowaniu IT, które wiąże się ze stałymi opłatami.
  • Szkolenie z copywritingu nie może abstrahować od pozycjonowania, ponieważ dopiero połączenie wiedzy w dziedzinie psychologii, technik redakcyjnych oraz optymalizacji tekstu pod kątem SEO (także na poziomie CMS) przynosi pożądane efekty.
  • W związku profesjonalne teksty na www powinny spełniać dwie zasadnicze warunki:
  • - po pierwsze: podobać się potencjalnym klientom i przekonywać ich do decyzji zakupowej,
  • - po drugie: podobać się algorytmowi Google, który w nagrodę za dobre teksty i wartościowy long tail przydzieli stronie wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Sprawdź nasze szkolenia

Wybierz optymalny program:

Wyszukiwarka

Lista artykułów

Warunki rezerwacji szkolenia

  1. Na podstawie przesłanych przez stronę internetową danych, Arena Szkoleń przygotowuje formularz zgłoszeniowy w formacie pdf. Warunkiem rezerwacji miejsca na szkoleniu jest przesłanie podpisanego dokumentu w postaci SKANU na adres mailowy kontakt@arenaszkolen.pl lub pocztą na adres Arena Szkoleń, ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań.
  2. Aby potwierdzić uczestnictwo należy także dokonać wpłaty całości należności za szkolenie w wyznaczonym terminie na podstawie przesłanej przez Arenę Szkoleń faktury pro forma.
  3. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w szkoleniu, Arena Szkoleń nie zwraca wpłaty dokonanej na poczet szkolenia. Możliwe jest jednak zgłoszenie zastępstwa Uczestnika.
  4. W przypadku nie wzięcia udziału w szkoleniu wpłacona zaliczka może zostać wykorzystana na inne szkolenie w innym terminie nie dłużej jednak niż w ciągu 3 miesięcy od daty dokonania płatności pod warunkiem pisemnego poinformowania o tym fakcie Areny Szkoleń.
  5. W przypadku odwołania szkolenia z winy Areny Szkoleń, wpłata zostaje zwrócona w całości.
  6. Wysłanie podpisanego formularza zgłoszeniowego w formie pdf jest równoznaczne z akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy Arena Szkoleń do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego.
  7. Przesłanie formularza zgłoszenia mailem lub pocztą tradycyjną oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach organizacyjnych i marketingowych przez Arena Szkoleń Filip Nocny z siedzibą w Poznaniu - kod pocztowy 60-461, ul. Owidiusza 36/7