Jak pisać teksty na stronę internetową? - Arena Szkoleń
Blog

Centrum wiedzy Areny Szkoleń

10 praktycznych porad tworzenia tekstów na WWW

„Jak pisać teksty na strony internetową?” Przed rozpoczęciem redakcji tekstów na WWW większość ludzi zadaje sobie właśnie takie pytanie nie zdając sobie sprawy, że powinno ono brzmieć „Co napisać, aby przekonać Klienta” lub „Jakie teksty WWW przekonują do zakupu”, albo „Które teksty zapewniają wysoką pozycję w Google oraz podobają się Klientom?”. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Profesjonalny Copywriting przede wszystkim musi eksponować korzyści oraz koncentrować się na konkretnych potrzebach.

 

Jak pisać teksty na stronę internetową – krok 1

Zbadaj preferencje swojego potencjalnego Klienta

By napisać dobre teksty na stronę internetową w pierwszej kolejności spójrz na ofertę oczami swojego potencjalnego Klienta i odpowiedzieć na pytanie „Co chciałbym usłyszeć?”.

Wywiad pomoże Ci:

  • zdefiniować konkretne argumenty i określić ich hierarchię
  • określić rzeczywiste potrzeby
  • zbadać stosunek Klienta do Twojej branży
  • wyznaczyć optymalną stylistykę narracji
  • ustalić UX (User Experience), tzn. poziom merytoryczny tekstów

Kiedy będziesz analizować preferencje swojej grupy docelowej i dowiesz się, że dla Twojego przeciętnego Klienta najważniejsze są np.: szybkość wykonania projektu, jakość, a cena zajmuje dopiero trzecie miejsce na liście priorytetów, to znaczy, że dokładnie w takiej kolejności powinieneś argumentować swoją ofertę. Chodzi przecież o to, aby Twoja oferta dokładnie wpisywała się w konkretne oczekiwania.

Jak pisać teksty na stronę internetową – krok 2

Ustal kolejność akapitów w kolejnych podzakładkach

Wywiad pozwoli Ci także ustalić właściwą kolejność akapitów, dzięki czemu będziesz prowadził swoich Klientów od ogółu – do szczegółu – zgodnie z zasadami USER FRIENDLY

Jak pisać teksty na stronę internetową – krok 3

Wyselekcjonuj frazy kluczowe, które definiują Twoją ofertę

Sprawdź wartość poszczególnych fraz w Google AdWords – to dziecinnie proste.

  • Jeśli nie masz jeszcze konta to szybko je stwórz – zajmie Ci to dosłownie parę chwil.
  • W sekcji „Narzędzia i analiza” wybierz zakładkę „Planer słów kluczowych”
  • Wybierając opcję „Pobierz liczbę operacji wyszukiwania dla listy słów kluczowych…” – sprawdzisz tam potencjał konkretnej frazy.
  • Wybierając opcję „Szukaj propozycji fraz kluczowych…” otrzymasz od Google podpowiedzi pokrewnych fraz.
  • Pamiętaj, aby w ustawieniach określić lokalizację weryfikacji fraz pod kątem lokalizacji (u dołu ekranu sekcja „Kierowanie”).

Jak pisać teksty na stronę internetową – krok 4

Pamiętaj, że dobre teksty na strony internetowe są redagowane w oparciu o:

  • system AIDA
  • regułę KISS (Keep It Simple Stupid)
  • założenia NOR
  • techniki NLP
  • eksponowanie USP na poziomie nagłówków i leadów
  • języku korzyści
  • optymalizacji na poziomie tekstu właściwego i CMS, technikach NLP
  • reguły tworzenia wartościowego Long Tail’a witryny redagowanego zgodnie z nowymi wymaganiami algorytmu Google.

Wszystkiego dowiesz się podczas szkolenia „Copywriting i Content Marketing”

Wyszukiwarka

Lista artykułów

Warunki rezerwacji szkolenia

  1. Na podstawie przesłanych przez stronę internetową danych, Arena Szkoleń przygotowuje formularz zgłoszeniowy w formacie pdf. Warunkiem rezerwacji miejsca na szkoleniu jest przesłanie podpisanego dokumentu w postaci SKANU na adres mailowy kontakt@arenaszkolen.pl lub pocztą na adres Arena Szkoleń, ul. Owidiusza 36/7, 60-461 Poznań.
  2. Aby potwierdzić uczestnictwo należy także dokonać wpłaty całości należności za szkolenie w wyznaczonym terminie na podstawie przesłanej przez Arenę Szkoleń faktury pro forma.
  3. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w szkoleniu, Arena Szkoleń nie zwraca wpłaty dokonanej na poczet szkolenia. Możliwe jest jednak zgłoszenie zastępstwa Uczestnika.
  4. W przypadku nie wzięcia udziału w szkoleniu wpłacona zaliczka może zostać wykorzystana na inne szkolenie w innym terminie nie dłużej jednak niż w ciągu 3 miesięcy od daty dokonania płatności pod warunkiem pisemnego poinformowania o tym fakcie Areny Szkoleń.
  5. W przypadku odwołania szkolenia z winy Areny Szkoleń, wpłata zostaje zwrócona w całości.
  6. Wysłanie podpisanego formularza zgłoszeniowego w formie pdf jest równoznaczne z akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy Arena Szkoleń do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego.
  7. Przesłanie formularza zgłoszenia mailem lub pocztą tradycyjną oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach organizacyjnych i marketingowych przez Arena Szkoleń Filip Nocny z siedzibą w Poznaniu - kod pocztowy 60-461, ul. Owidiusza 36/7